دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آتش نشان

امام جمعه اصفهان گفت: براساس روایت، محبوب ترین بنده خدا کسی است که به عیال خداوند خدمت می کند و مصداق بارز این روایت، نیروهای آتش نشانی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار مدیر عامل و جمعی از مدیران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی اظهار کرد: اعتقادمن براین است که نیروهای آتش نشانی را به لحاظ نوع عملکرد باید سربازان گمنام امام زمان(عج) نامید، چرا که کار عظیمی و کار نجات انسان وظیفه ای والا از منظر اسلام است.

وی با بیان اینکه خدمت به خلق خدا کار کمی نیست و نیروهای آتش نشانی از بابت کسب این توفیق باید شکرگزار باشند، تصریح کرد: براساس روایت، نجات انسان در حکم نجات همه انسان ها است. در روایت دیگر محبوب ترین بنده خدا کسی است که به عیال خداوند خدمت می کند و مصداق بارز این روایت نیروهای آتش نشانی هستند.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان عنوان کرد: نیروهای آتش نشانی به لحاظ نثار جان خود برای نجات انسان در حوادث و حریق ها، مورد احترام مردم هستند و حق نیز اینگونه است و من نیز توصیه می کنم در ایستگاه های آتش نشانی به منظور تقویت روحیه ایمانی و اعتقادی از مبلغین دینی در طول سال و شبانه روز بهره ببرید.

وی افزود: ارتقای سطح اعتقادی و تقویت نیت خدایی در انجام رسالت و پرهیز از غفلت از ضروریاتی است که شایسته است آتش نشانی به این امر توجه داشته باشند. در روایت از معصوم آمده است دنیا مکانی است که زشت و زیبا، سلامتی و بیماری، خوبی و بدی در آن آمیخته شده است، هر آنچه به نیت دنیا کسب کرده باشیم برای دنیا باقی می ماند و فنا می شود و هرآنچه در دنیا با نیت خدایی کسب و یا انجام شده باشد، برای آخرت باقی می ماند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بنابراین گرچه نجات جان انسان ها و فداکاری ارزشمند است، ولی اگر قصد و نیت خدایی نباشد، ارزش آخرتی نخواهد داشت، فراموشی و غفلت از وسوسه ها و حربه های شیطان است.

در ابتدای این دیدار، ابراهیم مطلبی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان و رؤسای ایستگاه های ۲۷ گانه آتش نشانی شهر اصفهان به ارائه گزارش عملکردی این سازمان پرداختند.

وی با تأکید براینکه همه مامورین آتش نشانی شهرداری اصفهان برای ایمنی شهر قسم خورده اند، گفت: در شش ماه اول سال ۷۵۰۰ ماموریت حریق و حادثه انجام شده است و روزانه ۴۵ ماموریت انجام می شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در اختیار داشتن تجهیزات به روز و حرفه ای مورد نیاز سازمان آتش نشانی است که آتش نشانی شهرداری اصفهان تا حدودی از این فرصت بهره می برد.

وی عنوان کرد: مجهزه شدن سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان به پهپاد کاوشگر، سگ های زنده یاب، نرم افزارهای هوشمند، خرید بلند ترین نردبان کشور به ارتفاع ۶۴ متر به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده است.

آتش نشانان مصداق محبوب ترین بندگان در خدمت به مردم هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha