پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1110444
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
بدانید من فاطمه هستم

حوزه/ کتاب «بدانید من فاطمه هستم» که پیش از این در انتشارات موعود عصر به چاپ رسیده بود، اکنون با همراهی این نشر در انتشارات کتاب جمکران در ۳۶۶ صفحه به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت زهرا(س) یگانه دختر آخرین رسول خدا(ص) و محبوب‌ترین فرد نزد آن حضرت است. بانویی قدسی که تنها بانویی است که دختر معصوم، همسر معصوم و مادر معصوم است. برای شناخت ابعاد شخصیت این بزرگوار بررسی تمامی اتفاقات و حوادث زندگی ایشان از پیش از تولد تا پس از شهادت ضروری است. از موضوع تولد ایشان که جنبه‌های رازگونه و پیچیده‌ای دارد و برنامه‌ریزی طولانی الهی داشته است تا زندگی دنیوی کوتاه آن بانو که ناگفته‌های بسیاری دارد و نامعلوم بودن مدفن شریف او، که سال‌هاست دل عاشقان را داغدار ساخته؛ نشان می‌دهد که قدرش همچون قبرش ناشناخته مانده، و زندگی او سِرِّ غامض و سربه‌مُهری است و فقط نکاتی از آن، به‌واسطه سخنان فرزندان بزرگوارش به ما رسیده و برای شنیدن همین نکات هم، ظرف ذهن ما بسی کوچک و کم‌حجم است.

کتاب «بدانید من فاطمه هستم» که به همت واحد پژوهش مؤسسه فرهنگی موعود عصر گردآوری شده است با بهره‌گیری از حدود ۱۳۰ منبع شیعه و سنی تلاش کرده تا مطالبی جامع از طول زندگانی حضرت صدیقه طاهره(س) جمع‌آوری کند تا کتابی به نسبت کامل و مفید برای مخاطبان علاقه‌مند به آشنایی با یگانه سرور زنان دو عالم فراهم کرده باشد.

نام این کتاب برگرفته از سخنان حضرت زهرا(س) در مواجهه با در بزرگان مهاجر و انصار است جماعتی که سودای قدرت، آنان را از درک و تصدیق حقایق، ناتوان ساخته و از جاده حق و صراط مستقیم منحرف کرده بود و حضرت خود را این‌گونه به آنان معرفی می‌نماید: «ای مردم، بدانید که من فاطمه‌ام و پدرم، محمد(س) است. آغاز و انجام سخن من برحق است. آنچه می‌گویم ناروا نیست و آنچه انجام می‌دهم نیز بر ناروا تکیه ندارد».

کتاب«بدانید من فاطمه هستم» » که پیش از این در انتشارات موعود عصر به چاپ رسیده بود، اکنون با همراهی این نشر در انتشارات کتاب جمکران در ۳۶۶ صفحه به چاپ رسیده است.

سرفصل‌هایی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده عبارت‌اند از: گذری بر اسرار تولد حضرت زهرا، شخصیت حضرت در کلام وحی،‌ ولایت حضرت، سیمای حضرت در روز قیامت، اسرار و آثار تسبیح حضرت، دلایل مخفی بودن مزار حضرت، سخنان حضرت و خطبه‌های ایشان، کرامات و معجزات حضرت، فدک،‌شیعیان حضرت، دفاع حضرت فاطمه(س) از امامت و ولایت، حضرت و رسالت‌های اجتماعی، مناقب حضرت.

برشی از کتاب:

در بررسی ابعاد شخصیت حضرت فاطمه، ولیدةالإسلام(س)، موضوع تولد ایشان یکی از جنبه‌های رازگونه و پیچیده‌ای است که برنامه‌ریزی طولانی الهی داشته است.

همانگونه که زندگی کوتاه دنیوی آن بانو هنوز سرشار از ناگفته‌های زیاد است و نامعلوم بودن مدفن شریف او، سالهاست دل عاشقان را داغدار ساخته و قدرش همچون قبرش ناشناخته مانده، تولد او نیز سِرِّ غامض و سربه‌مُهری است که فقط نکاتی از آن، به‌واسطه سخنان فرزندان بزرگوارش به ما رسیده و برای شنیدن همین نکات هم، ظرف ذهن ما بسی کوچک و کم‌حجم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha