شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دومین پیش همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سیدعبدالله شیرازی(ره) با عنوان «مرجع مجاهد»

حوزه/ مسئول بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سیدعبدالله شیرازی(ره) از برگزاری پیش همایش این نکوداشت در حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری در گفت و گو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به برگزاری دومین پیش همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سیدعبدالله شیرازی(ره) با عنوان «مرجع مجاهد»، اظهار کرد: دومین نشست هماهنگی بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله شیرازی(ره) با پیام آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی و با حضور علما و مسئولان نهادهای علمی، فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی و عموم مردم، روز پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ از ساعت ۸/۵ الی ۱۲ در آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) رواق دارالعباده برگزار می شود.

وی، سخنرانان دومین پیش همایش «مرجع مجاهد» را حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده معظم ولی فقیه و امام جمعه شیراز، آیت الله شیخ احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی عضو مجلس خبرگان رهبری، محمدهادی ایمانیه استاندار استان فارس و ... اعلام کرد.

تولیت آستان مقدس سیدعلاالدین حسین(ع) ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت با اشاره به ویژگی های برجسته ی حضرت آیت الله شیرازی(ره) و بیداری ایشان نسبت به مسائل مهم سیاسی زمان خود، اضافه کرد: ایشان از نمادهای استکبار ستیزی دوران خود محسوب می شدند و جدای از تکالیف سخت مرجعیت، پرداختن و واکنش نشان دادن به مسائل سیاسی جهان اسلام را مهم می دانستند، به طوری که در اعتراض به جنایات حزب بعث عراق به ویژه اعدام های صدام تصمیم به ترک عراق گرفتند و با این کار خود چهره واقعی صدام را برملا کردند و نقاب از چهره ی ستمگر او برانداختند.

وی روحیه استکبار ستیزی را از ویژگی های بارز مرحوم حضرت آیت الله شیرازی(ره) برشمرد و تصریح کرد: جریان سازی علیه صدام در زمان جنگ رژیم بعثی در برابر ایران به کار انقلاب آمد و سبب تمیز بیشتر جریان حق از باطل برای مردم عراق و ایران شد.

مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز با اشاره به جایگاه علمی مرحوم حضرت آیت الله شیرازی(ره) و مقبولیت او نزد بزرگان حوزه، اظهار کرد: این فقیه مبارز در بعد علمی چنان توانمند بود که آیت الله العظمی حاج سید ابوالحسن اصفهانی اعلی الله مقامه به صورت مکتوب ارجاع مقلدین خود را به ایشان واگذار کردند؛ آثار علمی و فقهی برجای مانده نیز نشانگر تسلط کامل ایشان بر فقاهت شیعی بوده است.

وی جایگاه بانوان در نگاه مرحوم حضرت آیت الله شیرازی(ره) را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ایشان به مسئله جایگاه و کرامت زن در جامعه توجه داشتند و آن زمان در زمینه حجاب کتابی تالیف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: با ورود حضرت آیت الله شیرازی به ایران و آغاز مبارزات حضرت امام خمینی(ره) با استبداد شاه، به حمایت از امام و انقلاب پرداختند و در حمله ی نیروهای ساواک به حسینه ی ایشان در مشهد ۱۴ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند. همچنین حضرت امام خمینی (ره) هنگام رحلت ایشان خطاب به فرزندانش فرمودند که «شما پدر خود را نشناختید. ایشان شخصیت بزرگی بودند».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha