شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ نعیم قاسم

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: کوچکترین اقدام در راستای وحدت اسلامی این است که کشورهای ما در کنار بلوک دشمن قرار نگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، امروز در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: ما باید در دیدارهای خود بر ارزش‌های والای اسلامی تاکید کرده و با استفاده از رسانه‌ها، تبلیغ، گفت‌وگو با دلیل و برهان به مقابله با کسانی که به ترویج هم‌جنس‌گرایی و مادی‌گرایی هستند و جنگ نرم علیه مسلمانان را دنبال می‌کنند، مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: حداقلِ وحدت اسلامی این است که کشورهای ما در کنار بلوک دشمن قرار نگیرند؛ بلکه در کنار هم بایستند و در همه روابط با یکدیگر همکاری داشته باشند.

شیخ نعیم قاسم، وحدت میان مسلمانان را از اهداف امام خمینی(ره) خواند و تأکید کرد که در این راه هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد .

وی به مسئله فلسطین اشاره کرد و افزود: ما باید به همه اعلام کنیم که اشغال فلسطین به معنای اشغال سرزمین همه مسلمانان است و همه باید در برابر دشمن صهیونیستی بایستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: مقام معظم رهبری تاکیدکردند که مسئله حقوق فلسطینیان از طریق سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی محقق نمی‌شود بلکه با مقاومت فلسطینیان تحقق می‌یابد.

وی با بیان این که ما باید برای تقویت و تحکیم مقاومت مردم فلسطین تلاش کنیم، گفت: ما باید تجربه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مستضعفان جهان را الگو قرار دهیم.

وی ادامه داد: تجربه مقاومت لبنان در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ در برابر رژیم صهیونیستی می‌تواند الگوی مقاومت در آینده باشد، تصریح کرد: نتایج و دستاوردهای امت اسلامی باعث شده است مقاومت شکل منطقی به خود بگیرد و محور مقاومت نیز می‌تواند دستاوردهای خوبی برای دنیا به ارمغان بیاورد.

شیخ نعیم قاسم به از سرگیری روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اشاره و تأکید کرد که این ارتباط می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد و همکاری میان دو کشور مهم منطقه می‌تواند به مقابله با جنبش‌های افراطی کمک کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha