شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دفاعیه پایان نامه

حوزه/ طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک از پایان نامه خود با عنوان "شیوه‌های مواجهه زنان الگو با سختی‌ها در قرآن کریم" دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز خانم مهدیه قاسمی طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک از پایان نامه خود با عنوان "شیوه‌های مواجهه زنان الگو با سختی‌ها در قرآن کریم" با داوری حجت الاسلام محمد مهدی کریمی‌نیا و راهنمایی حجت الاسلام علی حیدر مرتضوی، با رتبه خوب دفاع کرد.

خانم قاسمی در دفاع از پایان نامه خود اظهار داشت: از جمله موضوعاتی که همواره مورد توجه ادیان و مذاهب اخلاق محور بوده، مساله امید است.

وی گفت: در آموزه‌های قرآن و روایات ائمه معصومین، ابعاد مختلف این مسئله با واژگانی چون، رجا، أمل، تمنی و طمع، مورد بررسی قرار گرفته که امید به معنای داشتن انتظار مثبت برای رسیدن به هدف و دارای حداقل چهار مؤلفه اصلی اهداف، باور به اسباب و علل، توکل به خدا و تلاش است.

قاسمی تصریح کرد: تهذیب نفس، افزایش شوق و محبت به خدا و اصلاح و تربیت و صدور اعمال نیک از پیامدهای امید، در آموزه‌های اسلامی و آیات قرآن است، انسانی که از فقدان معنا در زندگی رنج می‌برد و امور زندگی مادی او را راضی نمی‌کند، فقط اعتقاد به مبدأ هستی و امید به رحمت بی انتهای او و لقای پروردگار، روزنه‌ای در دل او می‌افکند که تسلی بخش روح خسته و آزرده او می‌گردد و هیچگاه در فراز و فرودهای زندگی احساس تنهایی نمی‌کند.

طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک، خاطرنشان کرد: یکی از اصول ثابتِ سلامت خانواده، بالطبع جامعه، امید و امیدواری است، البته قطعا بخش مهمی از زندگی انسان با حوادث تلخ و ناامیدی همراه است.

وی اظهار کرد: لازمه متعادل شدن زندگی آدمیان امید داشتن است به گونه‌ای که بدون آن، انسان در موانع و بحران‌های زندگی مادی، سرگردان و مغلوب می‌شود، بحران‌های زندگی انسان با امید داشتن فرد در محیط خانواده و در ظرف اجتماع موجب آرامش وی می‌گردد، به همین دلیل بهتر می‌تواند بر رفع و دفع موانع زندگی فائق آید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha