جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
نشست آموزش هوش مصنوعی در حوزه علمیه خواهران یزد

حوزه / مدیر اندیشکده فرهنگی ایده‌وانه گفت: در عرصه پژوهش باید از هوش مصنوعی به‌عنوان دستیار استفاده کرد، استفاده کامل از هوش مصنوعی جلوی خلاقیت و پیشرفت علم را خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، محمد شمس‌الهدی مدیر اندیشکده فرهنگی ایده‌وانه روز گذشته در نشستی با عنوان «هوش مصنوعی، ابزارها، کاربردها و چالش‌ها با رویکرد پژوهشی» که با حضور معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد برگزار شد، به معرفی هوش مصنوعی پرداخت و اظهار داشت: هوش مصنوع شبیه‌سازی هوش طبیعی در کامپیوترهاست، برای اینکه مثل انسان فکر، کار و رفتار کند.

وی با اشاره به اینکه جهان در حال تغییر بزرگ است و دولت‌ها با استفاده از ابزار هوش مصنوعی در عرصه‌های مختلف می‌توانند فعالیت متفاوت داشته باشند، درباره توانایی هوش مصنوعی گفت: به هوش مصنوعی توانایی یادگیری می‌دهند، در صورتی‌که ابزارهای قبلی از قبیل گوشی‌های همراه کدنویسی می‌شدند.

کارشناس فضای مجازی به چند ویژگی هوش مصنوعی اشاره کرد و یادآور شد: هوش مصنوعی توانایی یادگیری و فهم و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و استخراج کلی برای ارائه الگوها را دارد، قدرت مقایسه و توانایی تصمیم‌گیری مرتبط به داده‌ها را نیز دارا می‌باشد.

وی اظهار کرد: برای معرفی هوش مصنوعی به طلاب و فرزندانمان باید روایت اولی باشیم و به آنها فواید و معایب آن را بشناسانیم، زیرا هر مطلب که آنها بعداً در این موضوع دریافت کنند روایت اول را برای بررسی پایه خواهند گذاشت.

شمس‌الهدی بعد از بیان معایب هوش مصنوعی به معرفی برخی از ابزارهای آن پرداخت و خاطرنشان کرد: در عرصه پژوهش باید از هوش مصنوعی به‌عنوان دستیار استفاده کرد، استفاده کامل از هوش مصنوعی جلوی خلاقیت و پیشرفت علم را خواهد گرفت.

در عرصه پژوهش از هوش مصنوعی به‌عنوان دستیار استفاده شود

در عرصه پژوهش از هوش مصنوعی به‌عنوان دستیار استفاده شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha