یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضرت

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: الگوگیری از اخلاق حسنه رسول الله(ص)، لازمه توفیق در امر تبلیغ دین است.

دکتر زهرا روح اللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر این که لازمه موفقیت در تبلیغ دین، تأسی به سیره نورانی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: با نگاهی به روش حضرت رسول(ص) در دعوت مردم و خویشان خود به دین مبین اسلام درمی یابیم که بهره گیری از اخلاق نیکو و زبان ملایم، از مهم ترین بایسته ها در امر تبلیغ دین و رساندن پیام خدا به بندگان است.

وی افزود: در سیره نبی اکرم(ص) آمده که حضرت برای آن که پیام دین حق به گوش خلائق برسد افرادی را که به قرآن مسلط بودند برای امر تبلیغ برمی‌گزیدند و آن ها را به شهرهای مختلف اعزام می کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: البته حضرت با در نظر گرفتن شرایط اقوام و قبائل مختلف عرب از روش‌های مختلف برای دعوت مردم به اسلام و قرآن بهره می‌بُردند اما آن چه اجمالاً باید به آن اشاره کرد، بهره گیری از اخلاق و موعظه حسنه در این راستاست.

وی گفت: نکته جالب توجه این که معمولاً جوانان به دلیل خلق و خوی خاص جوانی و فطرت پاکی که نسبت به دیگران دارند آمادگی بیشتری برای پذیرش دعوت رسول الله‌ (ص) داشتند، اما مهم آن است که ما بدانیم چه در مواجهه با جوانان و چه دیگر اقشار و سنین، آن چه حائز اهمیت است بهره گیری از اخلاق خوب و زبان نیکو در امر تبلیغ دین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha