شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله ناصری

همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی(ص)، سال تحصیلی مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) یزد با حضور آیت الله ناصری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم افتتاح سال تحصیلی مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) یزد با بیان اینکه دنیا امروز هدف و سبک زندگی را فراموش کرده است، اظهار داشت: هرکسی بر اساس اعتقادات و ایده‌های خود، سبک زندگی خود را تعریف کرده‌اند.

وی عنوان کرد: دنیای غرب امروز فقط روی مادیات کار می‌کند و هدف او رسیدن به لذت‌های دنیایی است و خودشان می‌خواهند به لذات دنیایی برسند حتی اگر دیگران له شوند و از بین بروند همچنانکه برای کشورهای اسلامی اینگونه عمل کرده اند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در این مسیر اگر احساس کنند کشوری یا ملتی در حال رشد است و احتمال دارد جای آنها را بگیرند، به سرعت ریشه آن را می‌زنند و در این مسیر بیشتر از روش‌های نرم افزاری استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: غرب حساسیت ویژه‌ای روی کشورهای مسلمان دارند و تلاش کردند در کشورهای اسلامی قدرت تفکر، تعقل و تدین را از مردم بگیرند تا از این طریق به اهداف خود دست پیدا کنند زیرا وقتی کسی ماهیت، قدرت تفکر و خداشناسی نداشته باشد، به راحتی عقب نگه داشته خواهد شد.

آیت الله ناصری ادامه داد: آنچه فراموش شده و اسلام و قرآن بر آن تکیه دارد، هدف زندگی است، در حالی که خدا آسمان و زمین و جهان آفرینش برای انسان خلق کرده و در قرآن نیز به آن اشاره کرده است.

رئیس شورای حوزه های علمیه استان یزد با بیان اینکه هدف خلقت انسان نیز بر اساس آیات سوره زلزال، عبادت و بندگی خداست، افزود: انسان باید بنده خدا باشد، مسیر خدا را بیابد و راه کمال را بپیماید.

وی با تاکید بر اینکه باید با تمام وجود خدایی شویم و زمزمه تمام سلول‌های وجودی ما «ایاک نعبد و ایاک نستعین» باشد، عنوان کرد: باید به این نقطه برسیم و هر مسیری غیر از این برویم، انحراف است.

آیت الله ناصری با بیان اینکه امام خمینی(ره) از هیچکس به جز خدا نمی‌ترسید و به نصرت الهی ایمان واقعی داشت، افزود: به همین واسطه بود که امام با شجاعت می‌گفت «آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند» زیرا خداباوری امام واقعی بود.

وی تاکید کرد: وقتی رضایت خدا در همه امور مدنظر باشد، بسیاری از مسائلی که امروز با آن دست به گریبان هستیم، درست می شود زیرا وقتی کسی رضایت خدا مدنظرش باشد، دروغ نمی گوید، ظلم نمی کند و اخلاق را رعایت می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha