شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی

امام جمعه قرچک هدف اصلی رسالت نبی اکرم اسلام(ص) را رساندن انسان به کمال، هدایت و تربیت دانست و گفت: اساس رسالت پیامبر(ص) مبارزه با جهل و نادانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی در جلسه تفسیر خطبه همام که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت محمد (ص) امام جعفر صادق(ع) گفت: اساس رسالت پیامبر(ص) مبارزه با جهل و نادانی است و هدف اصلی رسالت ایشان رساندن انسان به کمال، هدایت و تربیت، آن هم به شکل احسن است.

امام جمعه قرچک ضمن بیان هدف اصلی سیر و سلوک بیان کرد: اولین نقطه‌ای که انسان در مسیر سیر و سلوک باید به آن توجه کند داشتن هدف است و باید بداند که در این هدف قرار است به تقوای الهی برسد.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این نکته که وقتی می‌گوییم حسبی الله آیا با اعتقاد قلبی می‌گوییم یا خیر تصریح کرد: همه آیات الهی برای تدبر و تعقل است و هیچ تکیه‌گاهی برای انسان محکم‌تر از خداوند نیست و انسان باید توجه داشته باشد که هم خداوند به انسان نزدیک است و هم انسان به او نزدیک و وابسته می باشد.

وی بیان کرد: گاهی انسان احساس دلتنگی می‌کند اما نمی‌داند دلش برای چه چیزی تنگ شده است، گاهی احساس غربت می‌کند با اینکه در منزل و کنار اعضای خانواده است و نمی داند این حس غربت از کجاست. این دلتنگی‌ها و این غربت‌ها در حقیقت برای آن حقیقت وجودی تنگ است و آن حقیقت ، خود خداوند است.

امام جمعه قرچک ادامه داد: علت این دلتنگی‌ها و این غربت‌ها به خاطر این است که انسان آن طور که باید اهل ذکر نیست، به همین دلیل وجود خداوند را در زندگی کم احساس می‌کندو باعث حس دلتنگی بی دلیل می شود .

اسماعیلی ادامه داد: اگر انسان نتواند با گفتن اذکار در زندگی به مقام معرفت برسد با یادآوری نعمات الهی می‌تواند عاشق باشد.

وی امام خمینی (ره) را نمونه بارز از افرادی دانست که به عالی‌ترین مقام عرفانی رسیدند و در توضیحی ادامه داد: امام خمینی( ره ) با داشتن اساتید خوب و همچنین گوش شنوا برای شنیدن نصیحت و تلاش و پشت کار در مسیر رسیدن به معرفت الهی به مقام عالی عرفان رسیدند.

اسماعیلی در پایان گفت: وقتی انسان به نماز می‌ایستد در محضر خدا ایستاده و باید آن طور که شایسته ایستادن در محضر خداوند است نماز بگذارد تا این نماز بازدارنده ی او از فحشا و منکر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha