دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بازدید رئیس جامعة المصطفی از حوزه آل البیت (ع) در لبنان

حوزه/رئیس جامعه‌المصطفی گفت: اکنون تمدنی بر عالم تسلط یافته که مبانی آن همچون فردگرایی، منفعت‌طلبی، لذت‌جویی و قدرت طلبی، نتیجه‌ای جز مشکل‌آفرینی برای بشر نداشته و نتیجه و پیامدهای آن پدیده‌های تلخی همچون استعمار و برده‌داری بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه امروز چهارشنبه ۱۲ مهرماه در آیین تعمم تعدادی از طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی ضمن تبریک میلاد رسول اعظم(ص) اظهار کرد: خداوند متعال نعمت‌های متعددی را به بشریت ارزانی داشته که در رأس آن وجود مبارک حضرت محمد(ص) است، لذا طلاب حوزه‌های علمیه به ویژه طلاب غیرایرانی، سفیران و مبلغین مکتب اسلام و تشیع هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: همه ما غرق در نعمت‌های الهی هستیم اما برخی از این نعمت‌ها از اهمیت بسیار مهم‌تری برخوردار است. یکی از مهم‌ترین این نعمت‌ها، مامور شدن رسولانی از میان مردم به عنوان هدایتگر، بهترین الگو و واسطه فیض الهی است. البته به ظرفیت و عظمت روحی بزرگی نیاز است تا انسانی مجرای فیض معارف الهی گردد و بتواند از یک سو این حقایق متعالی را دریافت نماید و از دیگر سو مسئولیت رساندن پیام خدا به انسان‌ها را عهده‌دار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، رسالت انبیاء را منزه نمودن انسان از تباهی‌ها خواند و تصریح کرد: آلودگی‌های فراوانی در مسیر انسان وجود دارد که با آنها آزمایش می‌گردد. در این مسیر به راهنمایی نیاز است تا فضایل را به او بشناساند و آلودگی‌ها را بزداید و انسان‌ها را به علم و حکمت آگاهی بخشد.

وی این مسئولیت را پس از انبیاء بر عهده علمای جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اهتمامی که اسلام برای تشویق به علم‌آموزی و برجسته‌سازی جایگاه علما دارد و در هیچ مکتب دیگری نیز به چشم نمی‌خورد، به جهت همین رسالت علماست.

رئیس جامعه‌المصطفی با تاکید بر عظمت جایگاه علم و عالم در قرآن و روایات، اظهارکرد:ایمان و علم دو ابزار مهم انسان برای حرکت در مسیر هدف نهایی است. ایمان مسیر را به انسان نشان می‌دهد و علم چراغ راه است. بر اساس آموزه‌های اسلامی، عظمت واقعی و وجودی انسان متعلق به کسانی است که برای خدا می‌آموزند، برای خدا به علم خود عمل می‌کنند و برای خدا این پیام الهی را در عالم نشر می‌دهند.

وی با اشاره به تعبیر قرآن کریم به حریص بودن پیامبر(ص) نسبت به هدایت مردم، ابراز کرد:‌ پیامبر اعظم(ص) از سختی‌هایی که انسان گرفتار آنهاست، رنج می‌برد. امروز نیز بشریت از بیماری‌های عمیقی رنج می‌برد. شما عزیزان وظیفه دارید رسالت انبیای الهی را ادامه دهید. امروز بشر در گمگشتگی و نیافتن مسیر زندگی، دست کمی از گذشته‌ها ندارد. اکنون تمدنی بر عالم تسلط یافته که مبانی آن همچون فردگرایی، منفعت‌طلبی، لذت‌جویی و قدرت طلبی، نتیجه‌ای جز مشکل‌آفرینی برای بشر نداشته و نتیجه و پیامدهای آن پدیده‌های تلخی همچون استعمار و برده‌داری بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، طلاب جامعه المصطفی را پرچمدار تمدنی با مبانی حیات‌فردی و اجتماعی جدید و الهی در سراسر جهان برشمرد و تصریح کرد: این رسالت مهمی است که هیچ شخص و گروه دیگری در جهان توانایی یا داعیه آن را ندارد. پیروزی حق، وعده قطعی الهی و مسیر نهایی نظام خلقت است و هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر اراده خداوند را نخواهد داشت و قطعا شما در مسیر درست تاریخ حرکت می‌کنید.

رئیس جامعه‌المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دستاوردهای علمی و آموزشی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، این مجتمع را قطب آموزش‌های قرآنی خواند و اظهار کرد: المصطفی از نظام آموزشی پویایی برخوردار است که این پویایی، موجب به روز بودن و موفقیت آن خواهد بود و بدون آن، نمی توان به نیازهای زمانه پاسخ داد.

وی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث را از مراکز پیشتاز و پیشگام در اجرای طرح تحول آموزشی المصطفی برشمرد و افزود: امروز در خدمت عزیزانی در این مجتمع هستیم که رسما لباس خدمت به دین را به تن خواهند کرد. تعمم نقطه عطفی در زندگی طلاب است و توفیق بزرگ الهی برای خدمت‌رسانی به دین به شمار می‌آید.

رئیس جامعه المصطفی، وظیفه روحانیت را گام برداشتن در مسیر انبیاء و اهل بیت(ع) دانست و گفت: خداوند نعمت‌های بی‌شماری به انسان عنایت فرموده است که یادآوری و بجای آوردن شکر آن، از وظایف ماست. یکی از غفلت‌های انسان فراموشی نعمت‌های بزرگ خداست در حالی که اگر مشکلی بر اساس حکمت الهی در سر راه قرار گیرد، همه توجه ما معطوف به آن می‌شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha