یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / مراسم واقفین صالحین و خیرین حوزه علمیه همدان

حوزه / نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت کمک همگانی به اجرای احکام الهی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی شب گذشته در مراسم واقفین صالحین و خیرین حوزه علمیه همدان، با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های جاری در اسلام است، اظهار داشت: این موضوع یکی از نکات ضروری و قابل توجه است و لذا امیدواریم موقوفات مختلف با کمک صدا و سیما، اصحاب رسانه و خیرین شناسایی و معرفی شوند.

وی با تأکید بر اینکه معرفی موقوفات خود سبب ترویج و اشاعه آن در سطح جامعه می‌شود، گفت: از مسائل مؤثر در توسعه استان خصوصاً در بُعد خیرات، دستگیری از مستضعفین و کمک به مراکز فرهنگی دینی، مسئله وقف است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه اگر بتوانیم سنت وقف را به خوبی در جامعه تبیین کنیم، سبب رشد و پویایی جامعه خواهد شد، یادآور شد: در حال حاضر باید تلاش شود تا موقوفاتی که از حالت وقفیت خارج شده‌اند به عرصه وقف بازگردند.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا حسینیه‌ها، تکایا و مراکزی چون حوزه‌های علمیه و مساجد به قطب فرهنگی فعال تبدیل شوند، اظهار کرد: در این زمینه اگر افراد متمکن و ثروتمند بتوانند موقوفاتی را برای برای حوزه‌های علمیه وقف کنند، شرایط خوبی در عرصه منابع پایدار خواهیم داشت.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: حوزه‌های علمیه قطب فرهنگی جامعه اسلامی هستند، چرا که در آن طلاب بعد از گذران دوره‌های تحصیلی حوزه در سطوح مختلف، در جامعه حاضر شده و در سنگرهای دینی، اعتقادی و علمی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری متولیان اوقاف، وقف به جایگاه اصلی خودش برگردد، گفت: تصرف در چیزی که حق وقف است، غصب محسوب می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: موفقیت در عرصه معرفی و ترویج فرهنگ وقف مرهون نگاه همگانی است و لذا همه باید کمک کنیم تا حکم خدا در مملکت جاری شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha