دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس قوه قضائیه گفت: ما در جایگاه دستگاه قضائی نباید بلافاصله و به محض آنکه با یک اشکال یا نقطه ضعف یا خطا از سوی یک سرمایه‌گذار یا فعال اقتصادی مواجه شدیم، او را مسدودالحساب، ممنوع‌الخروج و بازداشت کنیم چرا که این اقدام سبب سلب اعتماد او و عدم برنامه‌ریزی‌اش برای تولید بلندمدت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای صبح پنج شنبه در دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان آذربایجان شرقی اظهار کرد: سرمایه‌های عظیمی در آذربایجان شرقی وجود دارد، اما سرمایه اصلی این استان مردم آن هستند که در موضوعات مختلف نوآوری و حمیّت دارند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: ناترازی انرژی و ناترازی آب، از جمله عوامل مشکل‌آفرین برای برخی از صنایع آذربایجان شرقی هستند که باید در راه رفع آن‌ها کوشید.

وی افزود: چنانچه نگاه به بخش خصوصی را احیا نکنیم و تصور داشته باشیم می‌توانیم همه مسائل را از طریق دولت حل و فصل کنیم، بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه اقتصاد حل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه فعالان اقتصادی باید بدانند که بر اساس یکسری از قوانین و قواعد و مقررات ثابت می‌توانند برنامه‌ریزی‌های تولیدی بلند مدت انجام دهند، تصریح کرد: چنانچه شرایط به نحوی باشد که فعالان عرصه تولید به سبب عدم وجود قوانین و مقررات ثابت، نتوانند برنامه‌ریزی‌های تولیدی بلند مدت انجام دهند، بسیاری از مشکلات حوزه اقتصاد کشور حل نخواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در جایگاه دستگاه قضائی نباید بلافاصله و به محض آنکه با یک اشکال یا نقطه ضعف یا خطا از سوی یک سرمایه‌گذار یا فعال اقتصادی مواجه شدیم، او را مسدودالحساب، ممنوع‌الخروج و بازداشت کنیم چرا که این اقدام، سبب سلب اعتماد او و عدم برنامه‌ریزی‌اش برای تولید بلندمدت خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: یک فعال اقتصادی هنگامی که موانعی را بر سر راه فعالیت‌های تولیدی‌اش مشاهده می‌کند و می‌بیند که این موانع از سوی دست‌اندرکاران و کارگزاران حکومتی ایجاد شده است دیگر نمی‌تواند به صورت بلندمدت برای تولید مجموعه خود برنامه‌ریزی کند؛ اعتقاد من این است که در موضوع رفع موانع کسب و کار، آنچه که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است این است که ما بدانیم رفع آن دسته از موانعی در اولویت قرار دارد که از ناحیه کارگزاران حکومتی برای فعالان تولیدی و اقتصادی ایجاد شده است.

وی در ادامه خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی آذربایجان شرقی چند توصیه مهم و کاربردی را ارائه کرد و در همین راستا گفت: شما فعالان اقتصادی و تولیدی، همت خود را متمرکز و تجمیع کنید و به کسی باج و رشوه ندهید و چنانچه کسی چه در داخل و چه در خارج از قوه قضائیه از شما رشوه طلب کرد ما را مطلع سازید تا با او برخورد قانونی به عمل آوریم. پول نامتعارف نیز به وکلا و کارشناسان نپردازید؛ بعضاً تبانی‌هایی میان طرفین پرونده صورت می‌گیرد و گرفتاری‌هایی از این طریق ایجاد می‌گردد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: شما فعالان اقتصادی و تولیدی از پیگیری خسته نشوید و مشکلات سبب مأیوس شدنتان نشود؛ صریح‌الهجه باشید و در موارد لزوم از طرح شکایت، امتناع نکنید ولو آنکه این طرح شکایت سبب ایجاد زحمت و دردسر برای شما شود؛ این تحمل زحمت‌ها به اصلاح فرآیندها می‌ارزد.

وی خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی آذربایجان شرقی گفت: مشکلات و مباحث مطرح شده از ناحیه شما را در جلسات سران قوا طرح خواهم کرد و تا آنجا که بتوانم و در حیطه اختیارات قانونی‌ام باشد در جهت رفع این مشکلات گام خواهم برداشت؛ البته رویه من آن است که پیرامون مواردی که حل آن‌ها از ناحیه من مقدور نیست، وعده‌ای ندهم و متقابلاً به وعده‌هایی که می‌دهم جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha