دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دژکام

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دو عنصر علمیت و جهاد در شخصیت مرحوم شیرازی به صورت شاخص وجود داشت که همین دو عنصر موجب شد تا همه علاقه مندان به شخصیت ایشان را به خود جذب می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در دومین پیش همایش بزرگداشت آیت الله حاج سید عبدالله شیرازی(ره) با عنوان «مرجع مجاهد» که با حضور علما، روحانیون، ائمه جمعه استان، فارس، استاندار، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه فجر فارس، رئیس کل دادگستری، مدیرکل اوقاف، مدیر حوزه علمیه فارس و جمعی از مدیران استانی در دارالعباده حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه احترام به مقام مرجعیت همه ما را گرد یکدیگر جمع کرده است، اظهار کرد: آنچه این جمع را گردهم آورده است احترام به یک مرجع بزرگواری است که اسوه مجاهدت بودند.

وی در ادامه به ویژگی های مرحوم آیت الله شیرازی اشاره کرد و افزود: دو عنصر علمیت و جهاد در شخصیت مرحوم شیرازی به صورت شاخص وجود داشت که همین دو عنصر موجب شد تا همه علاقه مندان به شخصیت ایشان را به خود جذب می کند.

نماینده ولی فقیه در فارس روایتی از امام صادق(ع) را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امام صادق(ع) می فرماید نقش علمای شیعه را وابسته به عنوان عالم بودن می داند، از این رو باید یک نگاهی در خصوص عنوان «عالم بودن» و «حوزه علمیه شیراز» داشته باشیم.

امام جمعه شیراز عنوان «دارالعلم» بودن برای شیراز در طول تاریخ چند قرن گذشته را به دلیل مرکزیت مطالعات عالی علوم دینی این شهر دانست و خاطرنشان کرد: شیراز در میان حوزه های علمیه صاحب یک مکتب است، کسانی که در این مکتب درس خوانده اند به صورت ویژه درخشیده اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس یادآور شد: مرحوم آیت الله شیرازی در ۲۳ سالگی در همین حوزه شیراز اجازه اجتهاد اول خود را از آیت الله شیخ علی ابی وردی گرفته اند؛ این مکتبی که در شیراز مانده که امیدواریم احیا و تقویت شود در زمینه های مختلف حرف برای گفتن دارد.

وی درباره علمیت ۲۳ سالگی آیت الله شیرازی نیز گفت: عالمی که به این توانمندی رشد می کند و از حوزه علمیه شیراز بیرون می آید قاعدتاً باید در عرصه عمل به دانش خود جامعه را متوجه به علمیت حوزه کند. همچنین مرحوم آیت الله شیرازی ویژگی هایی مانند مجاهدت و فریادگری علیه ظلم را دارا بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha