دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دیدار فرماندهان نیروی انتظامی همدان با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه اساسی‌ترین آرمان جمهوری اسلامی عدالت است، گفت: جمهوری اسلامی شکل گرفت تا عدالت در جامعه محقق شود و هر کس تلاش بیشتری برای تحقق عدالت در جامعه داشته باشد، مصداق عمل صالحی است که در قرآن نیز به آن اشاره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در دیدار با پرسنل نیروی انتظامی، با تبریک هفته فراجا، اظهار داشت: باید از خدمات نیروی انتظامی در ایام اربعین به‌صورت ویژه تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین آرمان جمهوری اسلامی عدالت است، گفت: جمهوری اسلامی شکل گرفت تا عدالت در جامعه محقق شود و هر کس تلاش بیشتری برای تحقق عدالت در جامعه داشته باشد، مصداق عمل صالحی است که در قرآن نیز به آن اشاره است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: عمل صالح در نگاه فردی نماز و روزه است، اما در عرصه اجتماعی به عملی صالحی می‌گویند که عدالت اجتماعی در جامعه محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه امنیت در جامعه به سادگی به دست نمی‌آید و مرهون تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی و انتظامی است، یادآور شد: حضرت امیر(ع) مجموعه‌ای به عنوان شرط الخمیس داشتند که همین نیروی انتظامی بود و وظیفه مراقبت از امنیت شهر کوفه را برعهده داشتند و حضرت نیز احترام ویژه‌ای برای این نهاد قائل بودند و حتی انسان‌های برجسته خودشان را در آنجا قرار می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب تعبیر مجاهد فی سبیله الله را مطرح کردند، نشان دهنده آن است که کار شما، مجاهدتی مستمر و دایمی است.

وی با بیان اینکه در طول سال از عید نوروز نیروهای انتظامی در آماده باش هستند، یادآور شد: این مجاهدت‌ها با عید نوروز شروع می‌شود و در تمام ایام سال و در مناسبت‌های مختلف این خدمات استمرار دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با توجه با شعار هفته نیروی انتظامی «شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار»، خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی خداوند در قرآن بر آن تأکید دارد، اهمیت سالم بودن فضای اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه لازمه صالح بودن و صالح ماندن افراد، صالح بودن اجتماع است، گفت: اگر فردی سالم باشد هم در این فضا آسیب می‌بیند.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه صالح بودن فضای اجتماعی مبتنی بر انجام کار فرهنگی است، اظهارکرد: طبیعتاً در هر جامعه عده‌ای هستند که با اختیار خود هیچ‌گاه نمی‌خواهند صالح باشند و زندگی سالم داشته باشند، بنابراین اینجا نقش شما در دفاع و حمایت از قانون مشخص می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به قانون گرایی در جامعه، یادآور شد: هر چه تلاش کنیم فرهنگ قانون مداری توسعه پیدا کند، زحمات نیروی انتظامی کمتر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه حمایت قاطع از قانون نیازمند اقتدار است، گفت: اگر قانون مورد حمایت قرار نگیرد، در نظم عمومی جامعه اختلال پیدا می‌شود و در نهایت زندگی اجتماعی آسیب خواهد دید.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم به نیروی انتظامی اعتماد دارد، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا در این بین فاصله ایجاد کند، اما باید گفت امروز نیروی‌انتظامی ملجا مردم است و هر شهروندی که با مشکلی مواجه می‌شود اولین نهادی که در ذهن او برای تماس و کمک وجود دارد، نیروی انتظامی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه بنا به روایات اگر انسان بخواهد تمام تلاش خود را برای این دنیای فانی به کار گیرد در آخر متوجه خواهد شد که چیزی عایدش نشده است، اظهار کرد: اگر فردی در این دنیا تنها به فکر قدرت و ثروت باشد، باید گفت که سرش کلاه رفته، بنابراین انسانی که می‌خواهد خدمت کند بهتر است تا این خدمت برای خدا باشد تا مصداق عمل صالح باشد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی شخص و فرد نیست، بلکه این آرمان‌های کلی و خدمت به ارزش‌های الهی است و مسئولان باید بنای خودشان را خدمت به ارزش‌های الهی قرار دهد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha