دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاندار فارس

حوزه/ استاندار فارس گفت: آیت الله حاج سید عبدالله شیرازی در بعد فقاهت، شخصیتی علمی و مرجعی بزرگ، در تربیت و پرورش شاگرد، استاد و معلمی نیکو و زبردست در خدمات اجتماعی، پدری مهربان برای مردم و در جهاد و مبارزه و ستیز با ظالمان و دشمنان خدا، تجسم آیه «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ» بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمدهادی ایمانیه در پیش از ظهر امروز در دومین پیش همایش بزرگداشت آیت الله حاج سید عبدالله شیرازی(ره) با عنوان «مرجع مجاهد» که با حضور علما، روحانیون، ائمه جمعه استان، فارس، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه فجر فارس، رئیس کل دادگستری، مدیرکل اوقاف، مدیر حوزه علمیه فارس و جمعی از مدیران استانی در دارالعباده حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، حضور در مراسم بزرگداشت علما و روحانیون را مایه خرسندی دانست و اظهارکرد: علما و بزرگان بسیاری سخنانی در رابطه با آیت الله شیرازی بیان فرمودند که نشان از شخصیت بزرگ ایشان دارد.

وی در ادامه آیت الله حاج سید عبدالله شیرازی را نمونه ای بارز از آموزش دیدگان دانشگاه عالی و مکتب مقدس فقه جعفری دانست و اضافه کرد: آیت الله شیرازی در خاندانی اصیل در علم و فضیلت و تقوا و ورع و جهاد و مبارزه از پدری فقیه و مجاهد بودند.

استاندار فارس تصریح کرد: آیت الله شیرازی با گذشت مدت زمانی کوتاه، نه تنها به عنوان فقیهی جامع الشرایط و عالمی مجاهد و مبارز در شیراز و نجف اشرف قد علم ، کرد بلکه در ابعاد و جوانب مختلف نمونه ای بارز و منشأ آثاری فراوان و موجد تحولاتی عظیم شد.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله حاج سید عبدالله شیرازی در بعد فقاهت، شخصیتی علمی و مرجعی بزرگ، در تربیت و پرورش شاگرد، استاد و معلمی نیکو و زبردست در خدمات اجتماعی پدری مهربان برای مردم و در جهاد و مبارزه و ستیز با ظالمان و دشمنان خدا، تجسم آیه «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ» بود.

استاندار فارس به ویژگی های آیت اله شیرازی اشاره کرد و گفت: ساده زیستی، مردم داری، شجاعت در امر به معروف، نترسیدن در مبارزه با کشف حجاب، غیرت دینی، برخورد با تواضع با طلاب و مردم از جمله ویژگی های این شخصیت مردمی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha