دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله بهشتی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آیت الله شیرازی در میدان علم و عمل زبانزد بود، گفت: این شخصیت را نباید بگذاریم در حوزه علمیه و شیراز فراموش شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله احمد بهشتی پیش از ظهر امروز در دومین پیش همایش بزرگداشت آیت الله حاج سید عبدالله شیرازی(ره) با عنوان «مرجع مجاهد» که با حضور علما، روحانیون، ائمه جمعه استان، فارس، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه فجر فارس، رئیس کل دادگستری، مدیرکل اوقاف، مدیر حوزه علمیه فارس و جمعی از مدیران استانی در دارالعباده حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی های آیت الله شیرازی اظهار کرد: ایشان در اخلاق و علو همت بسیار زبانزد بود.

وی با تأکید بر اینکه آیت الله شیرازی در میدان علم و عمل زبانزد بود، اضافه کرد: این شخصیت را نباید بگذاریم در حوزه علمیه و شیراز فراموش شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شخصیت هایی مانند آیت الله شیرازی به ما درس شجاعت و علو همت می دهند، این الگو ها و اسوه ها باید همیشه میان مردم شاخص باشند، اکنون ۴۰ سال از ارتحال آیت الله شیرازی گذشته است بسیاری از افراد، آن زمان نبوده اند و فراموش کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم مجاهدین و شخصیت های بزرگ فراموش شوند، خاطرنشان کرد: آیت الله شیرازی شخصیتی بود که هم دارای جهاد علمی و جهاد اکبر بود، میان جهاد اکبر و اصغر درجات دیگر مانند جهاد صغیر و کبیر نیز داریم، اگر شخصی جهاد اکبر دارد اما جهاد اصغر ندارد ناقص است، جهاد صغیر به منظور آماده شدن و امکانات جهادی فراهم کردن است، در جهاد کبیر باید زمینه آماده باشد.

آیت الله بهشتی به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان دین، قرآن را به دلیل اینکه سند جهاد است آتش می زنند،دنیا از عظمت قرآن غافل نخواهد شد این مکتب اسلام چیز دیگری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha