یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استاندار قم

حوزه/نماینده عالی دولت در استان قم با تاکید بر ضرورت توجه و تقویت رسانه، روابط عمومی و خبرنگاران، گفت: اگر به عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی بی‌توجهی شود آسیب‌هایی جدی به جامعه و مردم وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید محمدآقامیری، استاندار قم امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قم که با حضور رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد، طی سخنانی بابیان اینکه مساله روابط عمومی یک موضوع بسیار جدی است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی یک جایگاه فوق تخصصی در حوزه اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: امیدآفرینی در بین مردم و ناامیدسازی دشمن دو کارکرد و رسالت مهم روابط عمومی‌هاست که باید همه خدمات به‌درستی و به‌صورت کامل و همه‌فهم به جامعه منتقل شود.

آقامیری با تاکید بر ضرورت تقویت و تجهیز کیفی روابط عمومی‌ها، خاطرنشان کرد: تا وقتی‌ که جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی ارتقاء پیدا نکند، و به اداره‌کل تبدیل نشود، انتظاراتی که از آنها می‌رود به نتیجه نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید دارای بودجه اختصاصی باشند و برای انجام امور محوله و جهاد تبیین درگیر مشکلات مالی و کمبود اعتبارات نشوند.

آقامیری اظهار داشت: تجهیزات و لوازمی که در بسیاری از روابط عمومی‌ها وجود دارد بسیار ناقص است و جوابگوی انتظارات نیست.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های تخصصی درحوزه روابط عمومی و رسانه، گفت: در کنار ارتقای مهارت تخصصی، باید آموزش‌های در ضمن خدمت برای خبرنگاران و روابط عمومی‌هایی استان بصورت مستمر برگزار شود.

استاندار قم بابیان اینکه قدرت‌های پوشالی جهان با استفاده از تکنیک اقناع‌سازی اهداف خود را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: حوزه خبر و رسانه بسیار مهم است و با استفاده از قدرت رسانه است که امکان جریان سازی و موج‌سواری وجود دارد.

وی با اشاره به‌ضرورت اخذ مصوبه‌ای خاص در خصوص ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها در هیات دولت، گفت: ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها، پیش‌شرط مقابله جدی با توطئه دشمنان داخلی و خارجی و تحقق اهداف جهاد تبیین است.

آقامیری با اشاره به اهمیت قم در تحولات ملی و بین‌المللی، گفت: امروز دشمنان برنامه و هدف اصلی توطئه‌های خود را بر استان قم متمرکز کرده‌اند، چراکه هر اتفاقی که در قم بیفتد در سطح کشور تاثیرگذار است.

فعالیت بیش از ۵۰۰ رسانه در قم

همچنین رضا اعرابی، مدیر روابط عمومی استانداری قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان داشت: قم با داشتن ۵۲۰ رسانه پس از تهران دومین استان کشور از نظر تعداد رسانه‌های فعال است. همچنین در این استان ۹۱ پایگاه خبری و ۱۵ روزنامه فعال وجود دارد و دفتر مرکز سه خبرگزاری مطرح کشور نیز مستقر است.

وی با بیان اینکه ظرفیت رسانه‌های استان با وجود نخبگان بی شمار دانشگاهی و حوزوی بی‌نظیر است، تصریح کرد: قم از آنجایی‌که خاستگاه انقلاب است باید توجه ویژه‌ای به آن در عرصه‌های مختلف شود.

اعرابی با بیان اینکه محور اصلی جنگ ترکیبی رسانه‌ها هستند، ابراز داشت: تقویت روابط عمومی‌ها از نظر کمی و کیفی از لوازم اصلی در رویارویی و تقابل جدی با هجمه‌های شبانه‌روزی دشمنان علیه انقلاب اسلامی است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha