شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان با اشاره به حادثه برای دخترخانمی در ایستگاه مترو در تهران گفت: به دست گرفتن روایت اول از سوی رسانه‌های داخلی، از دسیسه دشمن برای ایجاد توطئه‌ای جدید جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، اظهار داشت: دشمنان سال گذشته در فضای مجازی حرکتی با اغتشاش و آشوب به خیال خودشان با عنوان «انقلاب» ایجاد کردند که با زحمات نیروهای داخلی این توطئه خنثی شد.

وی با بیان اینکه امسال به دنبال حادثه‌ای شگفتی‌ساز برای ایجاد آشوب بر خلاف مصلحت کشور، بیت المال و مردم بودند، یادآور شد: دختر خانمی هنگام سوار شدن در مترو حالش به‌هم‌خورد و دوستانش او را به بیمارستان بردند، این مساله را دشمن خواست با پوشش رسانه‌ای وسیع و ویژه‌ای در دست بگیرد، اما با ابتکار عمل و اطلاع رسانی سریع و روایت اولِ رسانه‌های داخلی در کشور و با به‌کارگیری صدق و صراحت و حضور خانواده آن دختر که توضیحاتی در مورد ماجرا دادند، مساله تبیین شد.

وی ادامه داد: در این مساله روشن شد که کسی دختر خانم را هل نداده و تذکری نیز در کار نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ابراز کرد: دشمنان مهربانی با مردم و نظام ندارند و به دنبال تجزیه ایران اسلامی هستند، جوانان و دانشجویان دقت داشته باشند شیوه‌های دشمن را با مطالعه بشناسند و تصمیم پسندیده در مسایل مختلف بگیرند.

وی گفت: سوال و نقد را می‌شود جواب داد اما اغتشاش و آشوب را هیچ مملکتی تحمل نمی‌کند و این توطئه هم مانند گذشته بی‌سرانجام می‌ماند.

ارتباط با رژیم صهیونیستی شکستن وحدت ملت‌های مسلمان است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه در هفته‌ای که گذشت در روز هفدهم ربیع الاول رهبر معظم انقلاب با مسئولان دیدار داشتند، افزود: ایشان اشاره داشتند که آحاد بشریت مدیون نبی مکرم اسلام(ص) هستند تا همه مردم از هر دینی از ظلمت به نور هدایت شوند.

وی ادامه داد: قرآن به عنوان نسخه شفابخش پیغمبر(ص) برای همه از هر دینی است، ولی بعضی خود را از آن محروم می‌کنند و در نفس انسانی غرق می‌شوند، مومنین به این حیات معنوی عمل می‌کنند و این کتاب انسان را به حیات طیبه دعوت می‌کند که سود جسم و روح انسان است، بخشی از ادای دین مومنین در این راه جهاد فی سبیل الله است که از جهاد در میدان اخلاق و علم تا خدمت رسانی به مردم را شامل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، دِین بزرگ انسانیت به مقام ختمی مرتبت(ص) را وحدت بین کشورها و امت مسلمان دانست و اظهار کرد: وحدت از دیگر موارد مورد اشاره مقام معظم رهبری بود و تأکید کردند که نخبگان مسلمان بیندیشند چه کسی از وحدت ملت‌های مسلمان آسیب می‌بیند که آمریکا و رژیم صهیونیستی سرآمد این کشورها هستند، زیرا منافعشان با وحدت مسلمانان از بین ‌می‌رود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از کشورهای منطقه و مسئولان کشورهای غرب آسیا و همسایگان نام بردند که باید آگاه باشند و با شکستن وحدت، دشمن‌ شادکن نباشند، خاطرنشان کرد: آنهایی که در حال عادی‌سازی روابط با اسرائیل غاصب هستند به خود بیایند که کارشان خلاف وحدت است، برخی کشورها این کار را انجام داده‌اند و برخی کشورها منافعشان ایجاب می‌کند در این دو راهی بمانند.

حجت اسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید بر تحلیل رفتارها و رصد دشمن دارند تا سیاست تفرقه‌افکنی دشمن شناسایی شود، افزود: آنهایی که عادی سازی روابط با یک اشغالگر و رژیم کودکش داشته باشند، می‌خواهند با غده‌ای سرطانی در منطقه رفاقت کنند که در حال نابودی است، البته این کشورها حتما ضرر خواهند کرد.

رعایت قانون از سوی شهروندان کمک به نیروی انتظامی است

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی، با بیان اینکه خدمات نیروی انتظامی به‌حق قابل قدردانی است، یادآور شد: امسال شعار هفته نیروی انتظامی «شهروند قانونمدار و پلیس خدمتگزار» است که ٢ جنبه دارد، پلیس مقتدری که با وجود گستره کاری باعث اقتدار نظام و جامعه می‌شود و بخشی دیگر از شعار هفته نیروی انتظامی که به مردم باز می گردد و نباید فقط به منافع خود بیندیشند و باید قانونمدار باشند.

وی تصریح کرد: اگر شهروندان به حقّ قانونی خود قانع نباشند، کارها و امنیت به سرانجام نمی‌رسد، مردم باید با نیروی انتظامی در هر جایگاهی همراهی کنند.

ابتکار ارتش در ابداع روش سوم پدافندی در جهان

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک پهپادی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی در منطقه با حضور متخصصان جوان و با استفاده از هوش مصنوعی، گفت: در این رویداد در ۲ روش مرسوم دنیا یعنی روش زمین‌پایه و هواپایه و با سرنشین، برنامه‌هایی وجود داشت.

امام جمعه سمنان ادامه داد: این رزمایش ابتکار عمل داشت و رویکرد سومی در روش پدافندی جهان معرفی شد که پدافند هواپایه و بدون سرنشین بود، به طوری که ٢۰۰ پهپاد همزمان از زیر و روی زمین و از دریا بر فراز اهداف دشمن ارسال شد که کار جدیدی در جهان بود و نشانه سیر پیشرفت و عزت کشور و موجب اقتدار نظام اسلامی است.

شعر «حافظ» را بدون شناخت معارف نمی توان تفسیر کرد-

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به بیستم مهر روز بزرگداشت حافظ اشاره کرد و گفت: از مفاخر بزرگ کشورمان غافل شدیم و جوانان از جهان بینی و تفکر اندیشمندان داخلی بی‌خبر هستند، کسانی که باید به آنها ببالیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اطلاعاتی که درباره حافظ داشته‌اند قابل توجه است که جهان بینی آن شخصیت را جهان بینی عرفانی می‌دانند و او را عارف معرفی می‌کنند.

وی ابراز کرد: شعرا و عرفا از اصطلاحات خاصی استفاده می‌کنند، ولی عده‌ای برای توجیه کار خود حافظِ حافظ قرآن و آموخته از معرفت قرآن را به‌عنوان می‌ خوار و عیاش معرفی می‌کنند و حتی انکار معاد را به او نسبت دادند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: حافظی که سروده است «عشقت رسد به فریاد بر ١۴ روایت»، ۴۰ سال شاگردی معرفت اسلامی داشته و گفته «به قرآنی که اندر سینه داری» و شرح ١٠ جلدی برای اشعار حافظ نوشته‌اند که همه تحلیل‌های اسلامی و عرفانی است.

وی با تأکید بر اینکه «آزادی» از زبان حافظ با تعریفی که با مفهوم لاابالی گری به خورد مردم می‌دهند متفاوت است، یادآور شد: معارف حافظ برخاسته از روایات ائمه اطهار(ع) است، باید مفاخر خود را بشناسیم زیرا به زبان‌های دنیا ترجمه شده‌اند.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: از گذشته در خانه‌ها در کنار قرآن و نهج البلاغه، دیوان حافظ هم بوده، ولی باید توجه داشت که بیان معرفت برخی ابیات نیاز به شناخت تخصصی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha