یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عباسپور

حوزه / رئیس اداره اوقاف شهرستان البرز (الوند) گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است و واقفان در مسیرحل مشکلات جامعه حرکت کنند و وقف خود را در مسیر نیاز های عمومی جامعه انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام میثم عباسپور رئیس اداره اوقاف شهرستان البرز (الوند) امروز در جمع دست اندرکاران امور وقف در این شهر گفت: وقف از ارزشمندترین کارهایی است که اثرات آن علاوه بر زندگی دنیایی فرد، پس از مرگ و تا زمانی که زندگی در این جهان جاری است برای انسان باقی می‌ماند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان البرز (الوند) خاطرنشان کرد: همه واقفان و خیران این احساس را دارند که اگر کمبودی وجود دارد، در راستای رفع آن با علاقه تلاش کنند.

وی ادامه داد: وقف یک حکم الهی است که قبل از اسلام هم بوده و پیامبر اسلام این حکم الهی را امضا و تکمیل کرده و گسترش و جامعیت بخشیده است. وی اظهار کرد: مردم همه باید با وقف آشنا بشوند و بدانند، وقف یک صدقه جاریه است. رهبری هم بارها از ما و اصحاب رسانه خواسته‌اند که در راستای ترویج وقف گام برداریم.

حجت الاسلام عباسپور بیان کرد: ما وقف‌هایی را داریم که پس از قرن‌ها هنوز خدماتی را به بشریت ارائه می‌دهند. امیدواریم با همت رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط این سنت و امر الهی تحقق پیدا کند

رئیس اداره اوقاف شهرستان البرز (الوند) ادامه داد: وقف یکی از مهمترین سنت های دین اسلام است و باید هه مردم جامعه در این مسیر حرکت کنند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است و واقفان در مسیرحل مشکلات جامعه حرکت کنند و وقف خود را در مسیر نیاز های عمومی جامعه انجام دهند.

حجت الاسلام عباسپور خاطرنشان کرد: با توجه به نقش وقف در زمینه اقتصادی، می توان به این مهم توجه داشت که در سایه وقف بسیاری از مشکلات اجتماعی مرتفع خواهد شد و به سمت عمران و آبادانی پیش رفت که در این راستا لازم است واقفان بخشی از دارایی خویش را در جهت شکوفایی اقتصادی گام بردارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha