دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1111645
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
امام جمعه نایین

حوزه/ امام جمعه نایین گفت: نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت کشور است، امنیت در قبال شهرها و روستاها، امنیت مرزها و جاده‌ها و امنیت اخلاقی که هر یک به نوبه خود بسیار با اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین امروز در جمع نیروهای انتظامی این شهرستان، اظهار داشت: نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت کشور است، امنیت در قبال شهرها و روستاها، امنیت مرزها و جاده‌ها و امنیت اخلاقی که هر یک به نوبه خود بسیار با اهمیت است.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بیش از ۱۳ هزار شهید جان برکف و بیش از ۲۰ هزار جانباز نیروی انتظامی، افزود: کارهای فراوان و بسیار با اهمیت در نیروی انتظامی انجام می‌شود که دعای خیر مردم و مؤمنین را به‌دنبال دارد.

حجت الاسلام مطهرخو تصریح کرد: سال گذشته همه شما شاهد بودید که دشمنان انقلاب چه گرفتاری‌هایی را برای این مردم و این مرز و بوم حاصل کردند و در طول این یک سال چقدر از عزیزان نیروی انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید تلاش کند سطح خدمت‌گزاری و انجام وظیفه را با کارکرد خود ارتقاء دهد.

وی ادامه داد: شما در این لباس، خودتان نیستید، اگر خطایی از شما سر بزند مردم به پای کل نیرو می‌گذارند و شما با این لباس یک شخصیت و جایگاه حقوقی و یک جایگاه ویژه اجتماعی دارید و باید آبروی نیروی انتظامی را ملاحظه کنید، شما سربازان ولایت هم هستید و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای فرمانده شما هستند، فلذا خیلی باید مراقبت کرد.

مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی، پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام مطهرخو تأکید کرد: باید مراقب رفتار، کردار و گفتار خودتان باشد، تا قدر نیروی انتظامی را در اذهان عمومی بالا ببرید، چرا که نیروی انتظامی باید مقتدر باشد، البته اقتدار به معنای خشونت و بداخلاقی نیست.

امام جمعه نایین تصریح کرد: نیروی انتظامی امروز مهم‌ترین وظیفه‌اش پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، همین اخلاق مداری‌ها و همین با مردم مدارا کردن‌ها مهم است.

وی با اشاره به فرموده نبی اکرم(ص) که جامعه را به سه دسته انسان‌های صالح، فاسد و مفسد تقسیم کردند، بیان کرد: با آدم‌های صالح یک طور باید رفتار کرد، با فاسدین جور دیگر، ولی با آدم‌های مفسد مغرضی که سنگ برمی‌دارند، بمب دستی درست می‌کنند و اموال عمومی را تخریب می‌کنند باید بر اساس رفتار آنها رفتار کرد.

حجت الاسلام مطهرخو ادامه داد: بالاتر از آن‌ها، مفسدین اخلاقی جامعه هستند و بالاتر از آن‌ها مفسدینی قرار دارند که موجب فساد اخلاقی می‌شوند به خصوص مفسدین اقتصادی.

امام جمعه نایین عنوان کرد: ارزش‌های انقلاب و شهدا باید حفظ شوند، اگر شهدای نیروی انتظامی مظلوم هستند باید با گرامی‌داشت یادشان به صورت مکرر، نام آن‌ها را بالا برد و اخلاق و رفتار آن‌ها را الگو قرار داد و در جامعه معرفی کرد.

وی اضافه کرد: باید به ارزش‌های اسلامی توجه بیشتری شود و یا مباحثی مثل اتباع که مطرح می‌کنند، دقت بیشتری داشت و بصیر باشید و بصیرانه عمل کنید.

امام جمعه نایین تصریح کرد: شما تنهاترین دستگاهی هستید که مواجهه حضوری و میدانی با مردم دارید، شاید خیلی‌ها به ادارات مراجعه نمی‌کنند اما شما همیشه در خیابان‌ها و در مکان‌های مختلف در دسترس مردم هستید.

وی افزود: امنیت اخلاقی را جدی‌تر بگیرید و برخورد با قاچاق، مواد مخدر، مشروبات الکی و آنچه که منجر به منکرات اخلاقی می‌شود را محکم‌تر دنبال کنید.

امروز مجموعه انتظامی در کنار مردم و با مردم است

در ادامه این مراسم محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل‌الله هستند و باید در هر کدام از این تعابیر رهبری در رابطه با نیروهای فراجا دقت و تفکر کنیم، فقط اگر به کلمه مجاهد در قرآن توجه کنیم ارزش‌های بسیار کم نظیری را می‌توانیم پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: مجاهد کسی است که با مال و جانش خدمت می‌کند و ما امروز اگر در شهرستان نایین به فضل و لطف پروردگار و با عنایت اهل بیت(ع) دارای آرامش و امنیت پایدار هستیم، علاوه بر اینکه که مردم نجیب و بافرهنگی داریم، مجموعه نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، قضایی فعالی نیز داریم.

کریمی تصریح‌ کرد: امروز امنیت پایدار شهرستان مدیون جان فشانی همه این بزرگواران است و در نوک پیکان این امنیت فراجا قرار دارد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب با مال و جان خود مجاهدت می‌کنند.

فرماندار نایین با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به سردار رادان، بیان کرد: رضایت خدا و مردم را سرلوحه کارتان قرار دهید، امروز مجموعه انتظامی در کنار مردم و با مردم است که گواه آن همین ۵۰ شهیدی است که از ابتدای سال تقدیم انقلاب و کشور کرده و عدد قابل توجهی است.

وی ادامه داد: این نشان دهنده این است که امروز فراجا بیشتر، قوی‌تر و مصمم‌تر از قبل آماده جان‌فشانی در نظام اسلامی است که جلب رضایت خدا و مردم را به دست بیاورد.

کریمی گفت: دستمریزاد به شما جان برکف فراجا که امنیت، آسایش و آرامش ما مرهون زحمات و خدمات ارزنده شما بزرگواران است.

هفته انتظامی فرصت مغتنمی برای ارائه توانمندی‌های عظیم فراجا است

سرهنگ هادی کیانمهر فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نایین نیز اظهار کرد: هفته انتظامی یادآور شهادت، ایثار و از جان گذشتگی مردان بی‌ادعایی است که عزم‌شان جزم و ایمان و اعتقادشان عالی است و باید یادمان باشد که اگر شهرها و مرزهای ما امن است، فرزندانی از این دیار با تحمل رنج و دوری از خانواده پاسبان روز و شب این خاک هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدای گمنام فراجا، بی‌نام و نشان بوده و برای آنان یادبود و یادواره‌ای برگزار نمی‌شود و خبر شهادت‌شان عادی و در سکوت رسانه‌ای می‌گذرد، گفت: تاریخ هرگز ۱۳ هزار شهید و چند صد هزار جانباز قطع عضو و نخاعی نیروی انتظامی را، آن هم نه در زمان جنگ بلکه در زمان امنیت و آرامش، فراموش نخواهد کرد.

سرهنگ کیانمهر تصریح کرد: هفته انتظامی با شعار "شهروند قانون‌مدار پلیس خدمت‌گزار"، فرصت مغتنمی برای ارائه کارنامه یک ساله پلیس به مردم، به منظور معرفی ظرفیت و توانمندی‌های عظیم فراجا و برای جلب سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت عمومی مردم است تا انعکاس تصویر مطلوبی از پلیس و مجاهدت‌های پیدا و پنهان آنان باشد.

فرمانده انتظامی نایین، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که قدرت نیروی انتظامی زمانی زیبا و مطلوب است که در خدمت مردم به کار برود، بیان کرد: فراجا با تأسی از تعالیم و توصیه‌های مقام معظم رهبری تمام ظرفیت و توانمندی خود را در راستای برقراری حفظ نظم و امنیت در جامعه به کار بسته است.

وی با بیان اینکه در این هفته ۹۸ برنامه جهت ارائه خدمت مضاعف برای مردم شهرستان نایین اجرا می‌شود، عنوان کرد: کسب رتبه اول کشف مواد مخدر در سطح استان، انهدام بیش از ۳۰ باند مافیایی مواد مخدر در سطح شهرستان و استان، ۹۵ درصد افزایش دستگیری خرده فروشان و افزایش ۱۲ درصدی دستگیری معتادین، کسب رتبه اول کشف قاچاق کالا و ارز در سطح استان و کسب رتبه اول دستگیری اتباع خارجی غیر مجاز در سطح استان از عملکرد شش ماهه فرمانده انتظامی نایین است.

وی ادامه داد: افزایش ۱۲۰ درصدی کشف پرونده‌های کلاهبرداری، شناسایی بیش از ۱۵۰ صفحه مجازی مجرمانه، دستگیری متهم با ۵۰ شاکی در سطح کشور و افزایش ۴۵ درصدی تماس فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، عملکرد پلیس نایین در حوزه پلیس فتا است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha