یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روزبهانب

حوزه / یک کارگردان سینمای کودک گفت: سینمای کودک، آموزه‌های دینی و بومی خود را بدون اغراق به مخاطبش عرضه می‌کند که این ویژگی یکی از داشته‌های ویژه سینمای کودک محسوب می‌شود.

مهدی حسینی‌وند کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اظهار داشت: سینما صرفاً وسیله‌ای برای سرگرمی نیست، بلکه می‌توان از آن کارکرد آموزشی نیز به دست آورد، اما این دیدگاه به معنای نادیده گرفتن جذابیت در آثار سینمایی نیست چون اگر قرار است حرفی هم زده شود باید زبان زیبایی برای آن انتخاب کرد.

وی افزود: سینمای کودک در میان تمامی ژانرها اتفاقی منحصر به‌فرد است، چون زلال بودن آن جذابیتی وافر به فیلم‌های این گونه داده، به نحوی‌که در کنار مخاطب کودک، خانواده‌ها نیز بیننده آثار هستند و برای همین اگر بتوان فیلمی تأثیرگذار در این رابطه تولید کنیم سینمایی جریان‌ساز در حوزه کودک خواهیم داشت.

این فیلمساز بیان کرد: آموزش در سینمای کودک می‌تواند زیر مجموعه‌های متعددی را شامل شود، یعنی در مواقعی می‌توان مسائل اجتماعی یا فرهنگی را آموزش داد اما در مواقعی دیگر می‌توان در جهت آموزه‌های دینی از آن بهره برد به شرطی‌که طریقه بیان این دست مضامین شعاری نباشد، چرا که در این رابطه با آسیب‌های متعددی مواجه هستیم.

حسینی‌وند تأکید کرد: فیلمسازی که می‌خواهد در حوزه سینمای کودک کار کند باید این عرصه را عاشقانه دوست داشته باشد، سینمای کودک عرصه‌ای برای پر کردن کارنامه سینمایی نیست بلکه حتماً باید به این حوزه باور و ایمان داشت، در این رابطه مثال‌های بسیار خوبی نیز وجود دارند که نشان می‌دهند عشق به سینمای کودک می‌تواند چه آینده روشنی برای فیلمسازش به‌همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مجید مجیدی، کیومرث پوراحمد و رضا میرکریمی از جمله هنرمندانی هستند که با سینمای کودک کار خود را آغاز کرده و به جایگاهی شایسته رسیدند.

این کارگردان سینما، با اشاره به سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: شاید جشنواره فعلی همانند دهه‌های ۶۰ و ۷۰ پررونق نباشد، اما به هر حال تأثیرگذاری خود را در منطقه و داخل دارد، برای همین اغراق نیست که بگویم این جشنواره جزو فستیوال‌های معتبر کودک در سطح جهان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha