دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مردم بر امنیت تأکید دارند و قدردان تمام نیروهای حافظ امنیت هستند، گفت: به همین جهت تقویت و ارتقای سطح حافظان امنیت در تمامی ابعاد لازم است و همکاری نیروی های امنیتی با مردم موجب می شود حوزه امنیت توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار فرمانده انتظامی و رؤسای پلیس‌های استان، اظهار داشت: امنیت مقوله‌ای است که اگر وجود داشته باشد تمامی شاخص‌های پیشرفت در زندگی و بقا جامعه موجود خواهد بود و اگر امنیت نباشد قطعا بنای آرامش و پیشرفت و بقای یک جامعه از بین خواهد رفت.

امام جمعه بوشهر گفت: امنیت یک مقوله استراتژیک و راهبردی است و وقتی که به تاریخ زندگی انسان و بشریت نگاه می‌کنید می‌بینید که مهمترین رکن جامعه امنیت است که اگر این رکن زمین بخورد، تمامی ارکان هندسه یک جامعه رو به فروپاشی می‌رود.

وی با بیان اینکه همیشه دشمنان جامعه بشری به دنبال از بین بردن امنیت بودند تا دیگر امور به فروپاشی برود، گفت: در مسائل عقلی، عقل مستقل انسان حکم به اهمیت تام و تمام امنیت می‌کند، دشمنان یک مملکت چون این را می‌دانند که رکن اصلی بقای یک کشور امنیت است، کوشش می‌کنند این امنیت را از بین ببرند، به همین جهت جبهه استکبار تلاش کرده امنیت را در خط مقاومت دچار خدشه کنند تا در آشوب و ناامنی به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه از اول انقلاب، جهان استکبار به دنبال این ناامنی در کشور بود اظهار داشت: یکی از عوامل ایجاد امنیت نیروی انتظامی بوده که نقش نیروی انتظامی در ایجاد و بقا و ارتقای سطح امنیت غیرقابل انکار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مردم بر امنیت تأکید دارند و قدردان تمام نیروهای حافظ امنیت هستند، ابراز کرد: به همین جهت تقویت و ارتقای سطح حافظان امنیت در تمامی ابعاد لازم است و همکاری نیروی‌های امنیتی با مردم موجب می‌شود حوزه امنیت توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی مهم استان بوشهر، گفت: استان بوشهر به جهت مرزی بودن و داشتن ۷۰۷ کیلومتر کرانه و ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی، دارای موقعیت مهم در جغرافیای خلیج فارس و جنوب ایران است و به‌همین جهت امنیت در این منطقه نقش فوق العاده‌ای دارد، همچنین همکاری و هم پوشانی نیروهای امنیتی در استان باعث شده تا سطح امنیت این استان در حد بالا در شاخص‌های ملی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه بوشهر در برخی شاخص‌ها رتبه بسیار خوبی بین استان‌های دیگر دارد، اظهار کرد: در برخی شاخص‌ها که رتبه پایین‌تر است بایستی آسیب شناسی شود تا این استان در همه شاخص‌ها در جایگاه خوبی قرار داشته باشد.

وی یادآور شد: در تصادفات جاده‌ای وجود عوامل خطای انسانی و وجود مناطق خطرآفرین نکاتی است که اگر مدیریت نشود هرچه هم نیروی راهور تلاش کند از دست آنها خارج است و لذا باید تمهیداتی صورت گیرد که این نقاط حادثه خیز مرتفع شود، در رابطه با خطای انسانی باید برنامه ریزی شود و تمهیداتی اتخاذ گردد که این خطای انسانی منجر به تصادف، کمتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بر ارتباط با مردم تأکید کرد و گفت: پاسخگویی به مسائل مردم بسیار مهم و لازم است و باید این کار بیش از پیش انجام شود، هرچه این ارتباط بین مردم و نیروی انتظامی بیشتر باشد مخربین کمتر می‌توانند سوء استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha