شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ط

حوزه / مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان گفت: اگر خانواده‌ها در سنین پایین کودکانشان را به اقامه نماز عادت دهند، قطعا در بزرگسالی با مشکل پدیده بی‌نمازی در جامعه مواجه نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین تواضعی کاشی مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان شب گذشته به اتفاق حجت الاسلام گلستانه معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کاشان با حجت الاسلام محمدنظری اولین مسئول ستاد اقامه نماز کاشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام نظری در این دیدار با بیان اینکه همانطور که در احکام اقامه نماز باید مطیع و تسلیم باشیم، در کیفیت بخشی آن نیز باید استوار باشیم، اظهار داشت: تسبیح، رکوع و سجود نماز باید نمود عینی در رفتار اجتماعی مسلمانان داشته باشد.

مسئول سابق ستاد اقامه نماز کاشان، بر لزوم حرمت گذاشتن به نماز براساس آیات و روایات تأکید کرد و یادآور شد: ائمه جماعات مساجد به‌عنوان مربیان نماز باید تأثیرگذاری لازم را در اقامه نماز در سطح جامعه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری جشن‌های مختلف در سنین پایین و استفاده از ابزارهای گوناگون در ترویج فرهنگ اقامه نماز بیش از پیش تلاش شود.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: اگر خانواده‌ها در سنین پایین کودکانشان را به اقامه نماز عادت دهند، قطعا در بزرگسالی با مشکل پدیده بی‌نمازی در جامعه مواجه نخواهیم شد.

مسئول سابق ستاد اقامه نماز کاشان، به مضرات آثار بی‌نمازی در جامعه اشاره کرد و گفت: مبلغین دینی بر اساس تکلیف شرعی ضمن ارائه آثار و برکات نماز باید نقش نمازگزاران در آداب رفتاری را برای مردم تبیین نمایند.

وی با تأکید بر لزوم برپایی دوره‌های آموزشی در رابطه با نماز، یادآور شد: تشکیل جلسات هم‌افزایی و برنامه‌ریزی ویژه نماز، انتشار و توزیع کتاب در زمینه نماز و برگزاری دوره‌های آموزشی در درست خواندن حمد و سوره باید در دستور کار مسئولان ستاد اقامه نماز شهرستان‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام نظری، تصریح کرد: روحانیون می‌توانند برای تأثیرگذاری بیشتر فرهنگ اقامه نماز در جامعه، کودکان و نوجوانان را با اقدامات مناسب تشویق و ترغیب نمایند.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام محمدحسین تواضعی کاشی مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها بر لزوم استفاده تجربیات مسئولان سابق اقامه نماز شهرستان کاشان در افزایش کیفیت و کمیت بخشی برنامه‌های این نهاد تأکید کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha