چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
جعفر عسگری

حوزه / رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: در بخش توسعه و بازسازی نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و در بخش جمع آوری نذورات مردمی در استان، از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، جعفر عسگری صبح امروز در جلسه دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با امام جمعه اصفهان با اشاره به تأثیر اربعین حسینی در بسترسازی ظهور و تمدن سازی، نگاه محدود به این مراسم را خسارت بار دانست و اظهار داشت: این که ستاد اربعین کشور، ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات با نگاه محدود در یک مقطع زمانی اقداماتی انجام دهند و سپس این کارها تعطیل شود، خسارت به بار می‌آورد.

وی افزایش جمعیت زائران در هر سال را نیازمند تدبیر همه کشورهای شیعه برای این مراسم عنوان کرد و افزود: لازم است کشور عراق به عنوان میزبان اصلی و کشور ما و دیگر بلاد شیعه در کنار هم، فکر اساسی برای هرچه باشکوه‌تر برگزاری اربعین کنند.

رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات استان اصفهان، در ادامه با تأکید بر لزوم ساماندهی و نظارت دقیق‌تر بر روی موکب‌های نوپا، تصریح کرد: روی موکب‌های نوپا باید نظارت قوی‌تری صورت گیرد و نارسایی‌های آنها شناسایی و رفع شود و در عین حال که باید جنبه مردمی آن را حفظ کرد، باید قانونمند نیز باشد.

وی اضافه کرد: ما مدعی هستیم پس از انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم، لذا این پیشرفت‌ها را باید در اربعین به نمایش بگذاریم، به‌ویژه در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی کارهای بسیاری می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت های ستاد در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۷۲ موکب از استان اصفهان اعزام شد که از این تعداد ۱۴۷ موکب در خاک عراق خدمت رسانی کردند و ۲۴ موکب نیز در نقاط صفر مرزی و در مسیر حرکت زائرین خدمت کردند.

رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی نیز آموزش رابطین برای موکب‌ها، چاپ دو کتاب برای زائرین، اعزام مستندسازان و اعزام هفت تیم بازرسی به موکب‌ها بخشی از اقدامات ستاد بوده است.

عسگری عنوان کرد: در بخش توسعه و بازسازی نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و در بخش جمع‌آوری نذورات در استان، امسال شاهد افزایش چند ده برابری نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha