یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام والمسلمین محامی در دیدار نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: مردم سیستان و بلوچستان مردمانی نجیب، صبور، همراه و دلداده انقلاب اسلامی هستند و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند که در غیر این صورت با توجه به تحرکات و تلاش دشمن در آن سوی مرز وضعیت استان این گونه نبود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در دیدار نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در غزه گفت: در حال حاضر فلسطین از رژیم غاصب صهیونیستی انتقام می‌گیرد و به تعبیر مقام معظم رهبری دلیل آن هم ظلمی است که اسرائیلی‌ها در طول این سالها به مردم این کشور روا داشته‌اند.

امام‌ جمعه زاهدان افزود: به لطف خداوند متعال مدیران ارشد سیستان و بلوچستان نیروهایی مخلص، فهیم و در حال تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم غیور، نجیب و صبور استان هستند. آیت‌الله محامی بیان داشت: فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان نیز همان یادگاران دوران دفاع مقدس هستند و همچنان با همان خلوص و نگاه انقلابی امورات را پیش می‌برند.

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان مردمانی نجیب، صبور، همراه و دلداده انقلاب اسلامی هستند و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند که در غیر این صورت با توجه به تحرکات و تلاش دشمن در آن سوی مرز وضعیت استان این گونه نبود.

امام جمعه زاهدان به بیان چند مصداق پرداخت و با اشاره به حادثه شمسر سراوان عنوان کرد: در این حادثه دشمنان سعی داشتند ابتدا سراوان شلوغ شود بعد به کل استان برسد و در نهایت نیز به فضای کل کشور سرایت کند اما اتفاقی نیفتاد و عمدتا مردم همراهی نکردند و بنده هنگامی که با مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل‌ سنت‌ سراوان صحبت کردم عنوان می‌کرد که وضعیت شهر آرام است و تنها در چند نقطه لاستیک‌هایی را به آتش کشیده اند و خوشبختانه یا متاسفانه کسانی که پای لاستیک های آتش زده بودند هیچ کدام سراوانی نیستند و از جای دیگری آمده‌اند.

وی اضافه کرد: در اعتراضات داخل فرمانداری سراوان نیز هیچ‌گونه تعرضی به عکس امامین انقلاب صورت نگرفت و معترضان با ورود به فرمانداری سراوان به دنبال حل گرفتاری خودشان بودند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اذعان داشت: در وقایع اخیر چابهار نیز بنده با مولوی عبدالرحمان چابهاری امام جمعه اهل سنت چابهار گفت‌وگو کردم که عنوان کرد خوشبختانه یا متأسفانه اغتشاشگران هیچ کدام چابهاری نیستند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار مردم استان عنوان کردند که اگر مصوبات سفر ایشان به استان دنبال می‌شد وضعیت استان اینگونه نبود و بعد از توصیف وضعیت استان تاکید کردند که مسئولین باید قدر این مردم را دانسته و به آن‌ها خدمت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی عنوان کرد: اگر استان فاقد ظرفیت و امکانات بود جای گلایه وجود نداشت اما وقتی استان مملو از ظرفیت است اما از آن بهره‌گیری نمی‌شود جای تأسف وجود دارد. برای مثال در استان سیستان و بلوچستان با بحران آب مواجه هستیم اما در نقاطی از استان سدهایی راه‌اندازی شده بدون اینکه صنایع پایین دستی آن آماده شود و با احداث این سدها تشتک بخاری درست شده در حالی که این مشکلات ارتباطی با تحریم و ارز ندارد و تنها با عقل و تدبیر قابل حل خواهد بود.

وی گفت: در جلسه با مسئولان کشور از جمله ریاست محترم جمهور عنوان کردیم که برای حل این مشکلات نیازمند یک استاندار با اختیارات‌ ویژه‌ هستیم تا در مواجهه با مشکل سریعا تصمیم‌گیری و اقدام لازم را صورت دهد و البته استانداران نباید به طور مکرر تغییر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خوشبختانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار تامین امنیت در فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی ورود کرده است و این نکته از تاکیدات بنده در جلسات مختلف بوده به گونه‌ای که عنوان کرده‌ایم در کنار سرمایه‌گذاری در حوزه نظامی باید سرمایه‌گذاری لازم در حوزه فرهنگ و اقتصاد صورت گیرد که در این صورت امنیت پایدار حاصل خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه در شرایط کنونی چنین فضایی در سطح استان حاکم است و مسئولان دست در دست هم در حال کار و تلاش هستند اما با وجود تلاش‌های فراوان همچنان به لحاظ کمی و کیفی باید رشد و توسعه صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به طرح حلقات صالحین بسیج عنوان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه اما همچنان جای کار وجود دارد و این کار به قدری ارزشمند است که حتی اگر شده ما و شما تمام وقت خود را پای آن بگذاریم.

وی گفت: خدمت رسانی به مردم، دفاع از مرز و پاسداری از انقلاب اسلامی نیاز به افرادی انقلابی دارد که بخشی به کار فرهنگی و تربیت نیروهای شایسته و بخش دیگر به مردم بر می‌گردد و باید تا حد توان بخش‌های مختلف کار را دنبال و برای بهبود شرایط تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی افزود: در گذشته و در جلسات با مسئولان کشور استخدام و جذب نیروهای اهل سنت در دستگاه‌های نظامی و انتظامی را پیگیری کرده‌ایم از این جهت که عدم بکارگیری اهل سنت باعث می‌شود دو طیف شیعه و اهل سنت خود را جدای از هم بدانند و به روابط قومی و قبیله‌ای آن‌ها نیز آسیب وارد شود و این در حالی است که اگر برای دفاع از مرزهای کشور از اهل سنت استفاده شود هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم دشمن نمی‌تواند روی مباحث قومی و مذهبی مانور دهد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان داشت: در سفر سه روزه به سیستان و بلوچستان از خطوط مختلف مرزی استان بازدید و انسجام، وحدت، همدلی و عشق به رهبر معظم انقلاب اسلامی را در میان مردم و نیروهای نظامی به خوبی مشاهده کردم. وی افزود: مطالبه نیروهای نظامی و عملیاتی در سیستان و بلوچستان رنگ و بوی مادی نداشت بلکه همه آن‌ها خواستار ابلاغ سلام و دیدار با مقام معظم رهبری بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی بر لزوم توجه بیشتر به سیستان و بلوچستان تأکید کرد و گفت: مسئولان باید به سیستان و بلوچستان به عنوان یک فرصت نگاه کنند از این جهت که ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی زیادی در این منطقه نهفته است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید نموده‌اند که دشمن جبهه‌ای عظیم، وسیع، نامتجانس و با قدرت رسانه‌ای ایجاد کرده و در مقابل آن‌ها ما باید تنوع، انگیزه، ابتکار و برنامه هدایت شده داشته باشیم که این‌کار از افراد به تنهایی ممکن نیست و باید تشکیل جبهه شود و طرح حلقات صالحین بسیج اگر به خوبی انجام شود می تواند به خوبی این جبهه واحد و منسجم را تشکیل دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha