شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شعبانی

حوزه / امام جمعه همدان، برگزاری برنامه‌هایی همانند کنگره شهدا را میدان محکی برای صدق ادعاها در حوزه انقلابی بودن دانست و گفت: انقلابی بودن به ادعا نیست، بلکه به رفتارها و کردار افراد است، به بیان دیگر به‌میزانی که به‌عدالت، اجرای احکام الهی و فسادستیزی توجه داشته باشیم، به همان اندازه نیز انقلابی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی شب گذشته در اختتامیه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهدای روحانیت، اظهار داشت: شهدای روحانیت توأمان دارالمومنین و دارالمجاهدین را در کنار هم معنا کردند.

وی با تقدیر از همه دست اندرکاران این کنگره ملی، خاطرنشان کرد: تیم اجرایی و دست اندرکاران بیش از یک سال است که برای برگزاری مطلوب این کنگره بزرگ در حال تلاش هستند و باید قدردان همه زحمات آنها باشیم.

امام جمعه همدان، افزود: همچنین باید از مردم همدان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، نیروهای مسلح، هنرمندان و مسئولان استانی و کشوری و به‌طور کلی همه عوامل اجرایی کنگره تشکر کنیم.

وی یکی از نکات مثبت این کنگره ملی را توجه ویژه آن نسبت مسائل علمی پژوهشی، مسئولیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و خدمت‌رسانی به مردم دانست و یادآور شد: در همه این عرصه‌ها تأکید بر ضرورت بازخوانی آرمان‌های شهدا بود و لذا باید گفت، کنگره شهدا یعنی بازخوانی آرمان‌های هویت‌ساز.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: شهدا انسان‌هایی بودند که در دوران تباهی، به‌دنبال خلق عزت، فضیلت و حقیقت حرکت کردند.

وی با تأکید بر اینکه نسل امروز باید با رشادت‌ها و ایثارگری‌های نسل دیروز آشنا شود، اظهار کرد: نسل گذشته برای اجرای احکام الهی از خود هزینه کردند تا اخلاق و عدالت در جامعه محقق شود و لذا جوانان ما باید با این سیره آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: تفکرات دوران دفاع مقدس را برای جوان امروز بازخوانی کنیم و بگوییم این بزرگان چگونه برای کشور عزت خلق کردند و در مقابل زیاده‌خواهی دشمن ایستادگی کردند.

وی برگزاری برنامه‌هایی همانند کنگره شهدا را میدان محکی برای صدق ادعاها در حوزه انقلابی بودن دانست و گفت: انقلابی بودن به ادعا نیست، بلکه به رفتارها و کردار افراد است، به بیان دیگر به‌میزانی که به‌عدالت، اجرای احکام الهی و فسادستیزی توجه داشته باشیم، به همان اندازه نیز انقلابی هستیم.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه یکی از مصادیق قرارگیری در جریان حق، حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم است، خاطرنشان کرد:‌ انقلابی بودن به میزان مقاومت ما، حمایت از مظلوم و جریان حق و حقیقت بستگی دارد.

وی با اشاره موفقیت‌های جبهه مقاومت، یادآور شد: در جریان فلسطین شاهد هستیم رژیم صهیونیستی برای اینکه هزینه مقاومت را بالا ببرد، دست به کشتار وحشیانه غیرنظامیان می‌زند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha