چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
شهید هادی ابرار

حوزه/ شهید «هادی ابرار» فرزند عالی در تاریخ یک فروردین ۱۳۳۶ در روستای کناری شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر به‌ دنیا آمد. وی با شروع جنگ، مشتاقانه به یاری امام شتافت و با سمت آر.پی.‌جی‌زن در میادین نبرد حق علیه باطل در عملیات ثامن‌الائمه و بیت‌المقدس جنگید و سرانجام در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۶۱ در سن ۲۵ سالگی نامش را در جرگه‌ شهدای عملیات رمضان ثبت کرد و به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرده، هرچند که شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند

در این راستا خبرگزاری حوزه قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدای این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید هادی ابرار

شهید «هادی ابرار» فرزند عالی در تاریخ یک فروردین ۱۳۳۶ در روستای کناری شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر به‌ دنیا آمد. وی با شروع جنگ، مشتاقانه به یاری امام شتافت و با سمت آر.پی.‌جی‌زن در میادین نبرد حق علیه باطل در عملیات ثامن‌الائمه و بیت‌المقدس جنگید و سرانجام در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۶۱ در سن ۲۵ سالگی نامش را در جرگه‌ شهدای عملیات رمضان ثبت کرد و به شهادت رسید.

متن کامل وصیت نامه شهید هادی ابرار

با تصمیمی راسخ و اراده‌ای آهنین و امید وافر و تابعیت از الگوهایی چون حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) و فرزند برومندش امام حسین(ع)، مشتاقانه به دیدار معشوق می‌روم. معشوقی که بر من چه بسیار نعمت‌ها عنایت فرمود. معشوقی که تمام کاینات به دست توانای اوست. این بنده‌ ناقابل با کوله‌باری از گناه به‌سوی تو می‌آیم و خیلی خوشحالم و شاکرم که تو چنین عنایتی و راهی به من آموختی و این لیاقت را به بنده‌ حقیر عطا کردی.

خدایا، در این راه به من توفیق و ثبات‌قدم بخش، آری شهادت یاران صدیق امام و برادران رزمنده بسیار دشوار بود تا آن‌جا که مرا از حالات نظاره‌گر بودن بیرون آورد و به مرحله‌ عمل کشاند و فکرم را به‌ سوی معشوق سوق داد.

سفری است که باید همه بروند و به زندگی دنیوی پایان دهند و چرا کاری نکنیم که پایانش مانند علی(ع) و حسین(ع) باشد و مانند حسین(ع) شهید نباشیم و روح نبخشیم و مرگ سرخ را بر زندگی ننگین ترجیح ندهیم.

شهادت یک امتحان است که خودمان با تمام وجود انتخاب می‌کنیم، نه یک مسئله‌ اتفاقی است. از شما می‌خواهم که به همه بگویید اجباری نیست، و با آگاهی کامل و هدفی مشخص پای در میدان آزمایش می‌نهیم و آن‌قدر می‌جنگیم تا جانمان را فدای اسلام کنیم تا خدا از ما راضی شود.

امام را تنها نگذارید

خدایا مرگم را شهادت در راه اسلام و قرآن قرار بده. از شما مسلمانان می‌خواهم امام را تنها نگذارید و همیشه بعد از نمازهایتان جهت سلامتی امام عزیز و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) دعا نمایید و از این سنگر آزادی و عدالت و حامی مستضعفان حمایت کنید.

با وحدت کامل برخیزید و در این جهاد شریک شوید و از جنگ و شهادت نهراسید. بر شیطان‌های شرق و غرب و اسرائیل جنایت‌کار بشورید و دست این خون آشامان را از سر کشورهای اسلامی کوتاه نمایید.

مرا ببخشید و حلال کنید که نتوانستم آن‌طور که باید و شاید دینم را نسبت به شما ادا کنم. در فقدان من کاری نکنید که روحم را آزار دهید. در شهادت من گریه نکنید و به جای لباس سیاه و خرما، شیرینی تقسیم نمایید. از مردم بخواهید که به شما تسلیت نگویند؛بلکه تبریک گویند.

اگر من شهید شوم، به آرزوی دلم رسیده‌ام. کاری نکنید که دل دشمنان شاد شود. این منافقان که هیچ نمی‌فهمند، مبادا جلوی آن‌ها ناراحتی کنید که خوشحال شوند. افتخار کنید که فرزندتان چنین سعادتی را پیدا کرده است.از دوستانم حلالیت بطلبید.

در پایان از شما خواستارم که تقوا پیشه کنید و از اطاعت غافل نشوید. سفارش می‌نمایم که همواره در خط امام، قدم بردارید و او را تنها نگذارید و مانند مردم کوفه نباشید که امام حسین(ع) را دعوت کردند و تنهایش گذاشتند و هیچ‌وقت از ستون پنجم غافل نشوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha