دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
چهارمین گردهمایی استانی ائمه جمعه خوزستان

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه مردم به رفتارهای ما نگاه می کنند، گفت: ساده زیستی چیزی است که معجزه می کند و مردم باید آن را در رفتار خود و خانواده هایمان ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، چهارمین گردهمایی استانی ائمه جمعه خوزستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز به میزبانی دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.

در این گردهمایی، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به خدمات و فعالیت های ارزشمند ائمه جمعه، گفت: ایران اسلامی در مسائل جهاد و منطق سهم قابل توجهی دارد که لازمه آن در میدان بودن و با مردم همراهی کردن است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: باتوجه به اینکه رسالت عمده و اصلی هدایت و جذب مردم به سمت و سوی معارف دینی است برای تحقق این مساله لازمه آن نفوذ در قلب مردم است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه تا زمانی که قلب انسان ها تسخیر پیدا نکند محال است که در این عرصه موفق بود، افزود: ۲۳ سال از عمر پیامبراکرم(ص)، حضرت چکار کرد؟ رفتار اهل بیت(ع) سبب شده که دین و دستورات خداوند متعال در قلب ها نفوذ پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه مردم به رفتارهای ما نگاه می کنند، افزود: ساده زیستی چیزی است که معجزه می کنند و مردم باید آن را در رفتار خود و خانواده هایمان ببینند.

وی بیان کرد: در روایت ها داریم که انسان ابتدا خودش به دستورات دینی عامل باشد. تلاش کنیم که معارف دینی و سیره اهل بیت(ع) را ابتدا خودمان اجرایی کنیم. مشی ما باید سیره امامین انقلاب اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: نسل کنونی به ویژه نوجوانان و جوانان در شرایط حساسی قرار دارند که نیاز است به مسئله جهاد تبیین پرداخته شود. رهبرمعظم انقلاب مکررا از ما مطالبه کرده اند ‌و در این جهت باید تلاش کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و دیگر اقشار، اظهار کرد: ارتباط منظم با مدارس به ویژه در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها وجود داشته باشد. قرارگاهی در این خصوص تشکیل شده که سر ریز آن را در شهرستان ها مشاهده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در زمینه تربیتی وقت گذاری ویژه وجود داشته باشد و در زمینه نخبه پروری هم کیفیت و هم کمیت مهم است و همه اقشار مورد توجه قرار گیرند. هر شهرستان برای خود برنامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به حجاب، خاطرنشان کرد: در این خصوص برنامه ریزی شود البته لازمه آن فعال کردن مساجد است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به جایگاه قرآن کریم، ادامه داد: مطالبه رهبر معظم انقلاب در زمینه قرآن، تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ است که نیاز است همت همگانی برای تحقق آن وجود داشته باشد.

امام جمعه اهواز به اهمیت اشتغال اشاره و بیان کرد: بیکاری اختصاص به ایران اسلامی ندارد و جنگ هایی که برخی کشورها راه می‌اندازد بخش قابل توجه آن جهت فعال نگه داشتن کارخانه های اسلحه سازی است تا درآمدزایی و اشتغال داشته باشند. باید تلاش کرد زمینه مهارت افزایی در بین جوانان را افزایش داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بر ضرورت انعکاس و رسانه ای کردن اقدامات و فعالیت های مختلف ائمه جمعه شهرستان های استان خوزستان تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha