یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جواد مروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: مجموعه ادبیات عرب باید در حوزه‌های علمیه مورد مطالعه قرار بگیرد و طلاب با این موضوع آشنا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله جواد مروی امروز در دومین روز از اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها، معاونان و مدیران ستادی که در سالن جلسات جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت رسیدگی به شئون طلبگی بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مورد تاکید و توجه مقام معظم رهبری و مراجع نیز است، مطرح کرد: نقش ادبیات عرب در تکامل طلبه، مبلغ، پژوهش‌گر و مجتهد، نقش بسیار ویژه‌ای است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه متاسفانه امروز در سیر تکامل طلبه آن مطلوبیت مدنظر نیست، عنوان کرد: اگر این موضوع بهبود پیدا نکند، طلبه آسیب‌های بسیاری می‌بیند و نمی‌تواند به رشد مطلوب برسد.

وی با اشاره به اینکه تمام آموزه‌های شیعی به فهم ادبیات قوی بستگی دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز طلاب در این عرصه دارای ضعف هستند.

آیت الله مروی با بیان اینکه بزرگان حوزه در گذشته نسبت به مجموعه ادبیات عرب توجه بسیاری داشتند، تصریح کرد: مجموعه ادبیات عرب باید در حوزه‌های علمیه مورد مطالعه قرار بگیرد و طلاب با این موضوع آشنا باشند.

وی با اشاره به اینکه هرچه با جهان عرب ارتباط قوی‌تری داشته باشیم، شخصیت‌های علمی حرف‌های بیش‌تری برای گفتن دارند، یادآور شد: چنین ظرفیتی در گذشته برای حوزه‌های علمیه وجود داشته است که باید مجدد احیا شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه طلبه‌های مستعد بسیاری در حوزه وجود دارند، ابراز کرد: مهجوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادی در میان طلاب یک موضوع بسیار ناخوشایند است.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از اساتید دانشگاه دنیا از نکات نهج البلاغه استفاده می‌کنند، بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید تربیت محور باشند و مدیران مدارس باید به دنبال راهکاری برای عدم خروج حوزه از این مسیر باشند.

خبر تفصیلی سخنان آیت الله مروی به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha