شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام حسینی‌نسب گفت: خانواده و مدرسه باید برای رشد و شکوفایی فرزندان و پرورش جوانان مؤمن، انقلابی و ثمربخش دست در دست همدیگر دهند و شکوفایی دانش‌آموزان در مدرسه، به داشتن معلم مؤمن و هدایت‌گر و در خانه به والدین مؤمن و دغدغه‌مند بستگی دارد که باید از یک روش تربیتی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با تحلیل عملیات طوفان‌الاقصی و با طرح این سوال که چرا این عملیات آغاز شد، به تبیین دلایل این عملیات پرداخت و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در کنار افزایش جنایات، همه حد و مرزها را حتی حرمت مسجدالاقصی را شکست و بارها نمازگزاران را ضرب و شتم کرده و با سگ وارد مسجدالاقصی شد.

وی با تأکید بر اینکه طوفان‌الاقصی پاسخ به ۷۵ سال جنایت رژیم صهیونیستی است، گفت: تاریخ فلسطین را باید به قبل از عملیات طوفان‌الاقصی و بعد از آن تقسیم کرد که نقطه عطف در تاریخ انتفاضه فلسطین است.

وی افزود: پس از طوفان‌الاقصی نه رژیم صهیونیستی رژیم سابق است و نه جبهه مقاومت، جبهه سابق، بلکه رژیم صهیونیستی زمین‌گیر شد اما در مقابل جبهه مقاومت بانشاط و روی پای خود ایستاده است.

امام جمعه سلطانیه در ادامه با اشاره به وضعیت ادارات و نیروی اداری سلطانیه و با بیان اینکه سلطانیه حدود ۶۰ سال است که شهر شده و اکنون نیز ۱۰ سال است که شهرستان شده اما ادارات و نیروی اداری آن کامل نشده، اظهار کرد: اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به صورت نمایندگی اداره شده، اداره صنعت، معدن و تجارت با یک نفر مدیریت و ادارات فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به صورت نمایندگی اداره شده و نمایندگی اوقاف و امور خیریه هم از دو سال پیش تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه تنها درمانگاه این شهرستان نیز پزشک متخصص دائمی حتی در آزمایشگاه ندارد، یادآور شد: ۲۰ اردیبهشت پارسال جلسه‌ای با حضور معاون امور اداری و استخدامی کشور برای بررسی و حل مشکلات اداری سلطانیه برگزار شد، اما تاکنون هیچ ثمره‌ای نداشته، به‌همین خاطر معتقدیم مدیران استانی و نماینده مجلس شورای اسلامی باید نتیجه این جلسه را پیگیری کنند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، اظهار کرد: خانواده و مدرسه باید برای رشد و شکوفایی فرزندان و پرورش جوانان مؤمن، انقلابی و ثمربخش دست در دست همدیگر دهند و شکوفایی دانش‌آموزان در مدرسه، به داشتن معلم مؤمن و هدایت‌گر و در خانه به والدین مؤمن و دغدغه‌مند بستگی دارد که باید از یک روش تربیتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه گاهی حرکات و سکنات انسان زبان دارد، گفت: وضع لباس، راه رفتن و سخن گفتن زن معنادار است، به‌نحوی که با رفتار خود جلب توجه می‌کند و گاهی برعکس با بی‌زبانی می‌گوید دست تعرض از این حریم کوتاه است، خانه و مدرسه باید زیست عفیفانه را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

امام جمعه سلطانیه با گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، پنجمین شهید محراب که در سال ۶۱ توسط منافقان در محراب نماز جمعه به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: دشمنان یک زمان ائمه‌جمعه را ترور می‌کردند و یک زمان نماز جمعه را، همان‌طور که عده‌ای مردم را از حضور در نماز جمعه منع می‌کنند، در حالی که این کار مصداق صَدُّواْ عَن سَبِیلِ ٱللَّهِ و مخالفت با دستور صریح خدا است که مؤمنان را به حضور در نماز جمعه دعوت می‌کند.

حجت الاسلام حسینی‌نسب با اشاره به سالروز تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش و با بیان اینکه وجود عقیدتی سیاسی‌ها در نیروهای مسلح، موجب تربیت نیروهای نظامی مکتبی و انقلابی شده است، خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و نیز ارتقای ایمان و تحکیم اعتقادات از برکات عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح، از جمله ارتش است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha