سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سالن همایش نمایندگی جامعة المصطفی(ص) در شهر دارالسلام تانزانیا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رمضانی گفت: توهین به قرآن کریم نه تنها توهین به مسلمانان بلکه توهین به کل بشریت است، قرآن خط قرمز همه مسلمانان است و ما اجازه اهانت به قرآن را نمی‌دهیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همایش «امت واحده» با موضوع «وحدت و همبستگی از دیدگاه قرآن» در سالن همایش نمایندگی جامعة المصطفی(ص) در شهر دارالسلام تانزانیا، برگزار شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا، رییس ستاد مرکزی اعتکاف ایران، نماینده جامعة المصطفی(ص) در تانزانیا، رئیس مرکز ادیان و مذاهب تانزانیا، رئیس ائمه جمعه و جماعات، علمای اهل سنت و شیعه، اساتید و طلاب مدارس علوم دینی در این همایش حضور یافتند.

اجرای سرود، تواشیح، کلیپ و سخنرانی از بخش‌های مختلف همایش بود که با هدف گسترش اندیشه تقریب بین اندیشمندان و فرهیختگان و انتقال آن به عموم مسلمانان برگزار شد.

مهمان ویژه این همایش حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بود که در سخنانی به جایگاه رسول اکرم(ص) و سیره عملی ایشان پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی در این همایش با اشاره به ویژگی‌های رسول اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر اعظم(ص)، پیامبر رحمت بود و ما باید از این منظر، اسلام را به دنیا معرفی کنیم که اسلام دین رحمت و عقلانیت است، پیامبر(ص) فرمودند: «خداوند من را مبعوث کرد تا با مردم مدارا کنم.»

وی افزود: اسلام دین جنگ نیست، اسلام دین صلح است، اما صلحی که عادلانه باشد. وقتی بحث صلح عادلانه مطرح می‌شود معنایش آن است که همه انسان‌ها از همه مواهب الهی باید برخوردار باشند.

او ادامه داد: مسلمان اهل سِلم و آشتی است، اما بر ظلم کردن و ظلم پذیرفتن، آشتی نمی‌کند. نباید هیچ ملت اسلامی و هیچ دولت اسلامی برده و بنده دنیای سلطه و نظام سلطه شوند. توهین به قرآن کریم نه تنها توهین به مسلمانان بلکه توهین به کل بشریت است، قرآن خط قرمز همه مسلمانان است و ما مسلمانان اجازه اهانت به قرآن را نمی‌دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: اگر پیامبر(ص) امروز زنده بود اصرار می‌نمودند که مسلمانان بر شریعت اسلام تاکید ورزند؛ شریعت اسلام فقط نماز و اقامه جماعت نیست بلکه همه احکام اجتماعی اسلام مثل حج، امر به معروف و نهی از منکر و جهاد را باید به پا داشت. رفتار ما باید شبیه رفتار پیامبر(ص) باشد و ضرورت دارد تا از نظر اخلاق و معنویت رشد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، تفرقه را براساس آیات قرآن، یک سیاست طاغوتی و فرعونی دانست و تصریح کرد: تفرقه موجب شکست و درماندگی مسلمانان می‌شود و برای جلوگیری از این اتفاق باید به حبل الله که همان صراط مستقیم الهی است، تمسک کنیم. اختلاف و تفرقه، ضعف و آسیب پذیری را به دنبال دارد، ولی اتحاد و همدلی موجب قدرت و بازدارندگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از دیرباز از سیاست «فَرِّق تَسُدّ»؛ (تفرقه بینداز و حکومت کن) برای ایجاد شکاف در صفوف امت واحده اسلامی استفاده می‌کردند و برای مقابله با چنین سیاستی باید از رهنمودهای وحدت آفرین قرآن کریم استفاده و آن را به صورت عملی در جامعه اسلامی، اجرا کرد. به همین دلیل اتحاد و همبستگی همیشه به عنوان یکی از عوامل اساسی برای مقابله با جبهه کفر در قرآن کریم مطرح شده است.

قرآن خط قرمز همه مسلمانان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha