دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تجمع  امروز بانوان طلبه استان تهران

بانوان طلبه استان تهران با حضور در مصلی آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حمایت از طوفان الاقصی و محکومیت کشتار وحشیانه زنان و کودکان فلسطینی تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، اجتماع بزرگ طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران در حمایت از رزمندگان جبهه مقاومت و محکومیت کشتار سبعانه ملت مظلوم فلسطین با عنوان " الی بیت المقدس " با حضور مسئولان و فرهیختگان حوزوی در مصلی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران از جمله شخصیت های حاضر در این مراسم بودند.

در ابتدای مراسم طلاب با سر دادن شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران به عنوان سخنران مراسم، با آرزوی موفقیت در تحصیل معارف قرآن و اهل بیت(ع) و آراستگی به دانش و معرفت برای خواهران حوزوی و مجموعه نهاد حوزه علمیه خواهران استان تهران، از اهتمام حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان که زمینه برگزاری محفل حمایت از قهرمانان فلسطینی را در جوار حرم حضرت عبدالعظیم علیه السلام فراهم نمود، تشکر کرد.

وی در ابتدا با بیان به اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهم ترین رویداد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قرن اخیر به دستاوردها و آثار مهم آن در عرصه های مختلف اشاره کرد.

ابوترابی فرد وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران از سایر انقلابها را در هویت دینی متکی به شخصیت فقاهتی_عرفانی امام(ره) دانست که بن مایه و ریشه در مدرسه پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) به ویژه عاشورا داشته است‌. وی ویژگی دیگر انقلاب را مردمی بودن جوشیده از متن جامعه اسلامی ایران برشمرد.

امام جمعه موقت تهران رمز پیروزی ملت ایران در انقلاب و دفاع مقدس را پیوند طبقات مختلف اجتماعی با مبانی حیات بخش اسلام، آیات نورانی قرآن و آموزه های دینی دانست و اینگونه بیان داشت: پیام انقلاب ایران برای جهان اسلام بازگشت به اسلام، قرآن، مدرسه نبوت، امام و ولایت است. هر انسانی در هر نقطه از جغرافیای جهان انقلاب ایران را بررسی نماید درخواهد یافت این ملت در سایه بازگشت به اسلام و پیوند با مرجعیت برآمده از اصول ناب دینی به این نقطه از عزت و اقتدار در دنیای معاصر رسیده است.

وی ادامه داد: تأثیر انقلاب ایران در سایر کشورهای اسلامی منطقه نیز مشهود و غیرقابل انکار بوده در عراق شاهد حرکت سیاسی-اجتماعی حول مرجعیت مقتدر هستیم. تحولات یمن با شعارها و هویت اسلامی تعریف می شود، در شرق و غرب آسیا و کشورهای حاشیه ایران نیز همه به ارزش های اسلامی رجعت داشته اند و به مقابله با سیطره حاکمان وابسته به غرب برخاسته اند.

ابوترابی فرد در ادامه افزود: فلسطین در این حوزه پیشگام و پیشتاز است، قبل از انقلاب جریان های فعال سیاسی گرایش چپ داشتند و نامی از شهادت و اسلام و قرآن نبود؛ امروزه تار و پود جوانان مجاهد و قهرمان فلسطین با اسلام و قرآن و نماز و تحکیم رابطه با خدا و شهادت گره خورده است. انقلاب اسلامی ایران، ارزش ها و مبانی اسلام را به جهانیان شناساند. دستاورد انقلاب در حوزه شناخت دشمن اصلی و بازگشت به هویت دینی باعث ایستادگی ملل مسلمان در برابر دشمن اصلی گردید به گونه ای که در ترکیه، عراق، لبنان و ... حکومت های وابسته به قدرت های مستکبر به زیر کشیده شدند و حیات خلوت آمریکا در منطقه از بین رفت.

فریاد بانوان طلبه استان تهران در حمایت از طوفان الاقصی | ابوترابی فرد: فلسطین نقطه اوج اقتدار جهان اسلام است

وی با اشاره به اینکه شناخت دشمنان، کفار و مزدوران باعث وحدت مسلمانان شده اظهار داشت: امروزه با وجود همه توطئه ها و برنامه های گسترده و متراکم سرویس های اطلاعاتی بیگانه و وابسته به امپراطوری رسانه ای غرب برای ایجاد اختلاف، شاهد بالاترین سطح وحدت در چند سده اخیر هستیم و این مهم مرهون قدرت سیاسی رهبران جهان اسلام می باشد که پرچمدار آن رهبر معظم انقلاب و مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی در عراق، مجاهد عزیز سیدحسن نصرالله در لبنان هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیروزی های اخیر و افتخارآفرین مردم قهرمان و سلحشور غزه دستاورد وحدت جهان اسلام دانست و بیان کرد: امروزه ملت مقاوم فلسطین انقلاب اسلامی ایران را در حمایت از خود مصمم می بیند، مقاومت لبنان را در کنار خود می بیند و همین امر باعث خلق این عملیات افتخار آفرین در فلسطین گردید.

ابوترابی فرد ادامه داد: مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان نقطه شکست ابهت رژیم عنکبوتی بود و بدون تردید حرکت امروز فلسطین نقطه اوج اقتدار جهان اسلام است که نوید پیروزی های بزرگ را می دهد، این حرکت با عقبه دینی، اعتقادی و فرهنگی است و دشمن با علم به آن آینده خود را تاریک می بیند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه بازگشت به اسلام و شناخت دشمن اصلی موجب وحدت و انسجام جهان اسلام در نیم قرن اخیر شده است، فلسطین را مسئله اول جهان اسلام دانست و برای پیروزی های پی در پی و آزادی مسجدالاقصی و بازگشت سرزمین پاک فلسطین به ملت مظلوم و قهرمان فلسطین دعا کرد.

این تجمع با قرائت بیانیه حمایتی حوزه های علمیه خواهران استان تهران از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی خاتمه یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha