دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر سرمایه گذاری در عرصه وقف گفت: تا می‌توانید سرمایه گذاری مولد داشته باشید که تولید ناخالص ملی بالا رود و هم ایجاد اشتغال کند و هم درآمد سرانه مردم استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار داشت: در حوزه وقف در استان تغییر و تحول خوبی حاصل شده، البته شتاب وقف توسط واقفین در استان یک شتاب مورد نظر نیست و مردم باید به ارزش وقف بیشتر پی ببرند.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر تبلیغ مناسب و فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه، گفت: این کار آثار و برکات بسیاری دارد، توجه مردم به امر وقف نیازمند تبلیغ و تبیین است.

وی بیان کرد: انسان با وقف برای خود حیات فراتکوین به دست می‌آورد و این آثار و برکات خوبی خواهد داشت، زمانی انسان دستش به عمل نمی‌رسد اما واقف با مرگ هم عمل می‌کند، هر چه وقف بیشتر باشد، برکات و آثار وجودی آن هم بیشتر خواهد بود و لذا هر چه می‌توانیم کثرت وقف و اثرگذاری وقف را بیشتر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه تا وقف نکنید تبلیغ آن هم اثرگذار نخواهد بود، گفت: موقوفات از دیرباز مورد هجمه قرار داشتند اما اکنون موقوفات در حال احیا است و این احیا باید در خدمت نیت وقف قرار گیرد، به‌همین خاطر حرکت نوینی که توسط سازمان اوقاف صورت گرفته کار مبارک و حساب شده‌ای است و باید مسئولین قدردان این رویکرد نوین باشند و به آن کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر سرمایه گذاری در عرصه وقف، گفت: تا می‌توانید سرمایه‌گذاری مولد داشته باشید که تولید ناخالص ملی بالا رود و هم ایجاد اشتغال کند و هم درآمد سرانه مردم استان افزایش یابد، در استان بوشهر ظرفیت‌های زیادی در حوزه اقتصاد دریا پایه وجود دارد که می‌توان آن را شناسایی و اولویت بندی و سرمایه گذاری کرد، این کار باعث ایجاد اشتغال می شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مباحث فرهنگی گفت: در بقاع متبرکه و مراکزی که زیر نظر اوقاف هستند شرایط خوبی وجود دارد اما در رابطه با فضاهای مرتبط با حوزه دین همچون حوزه علمیه و مراکز پژوهشی نیاز به مساعدت‌های جدی هستند تا در این رابطه برنامه ریزی شود و مورد توجه کار فرهنگی قرار گیرد.

وی بر رسانه‌ای کردن کارها و فعالیت‌ها تأکید کرد و یادآور شد: یک حرکت بزرگ نیاز است تا در حوزه رسانه‌ای انجام شود که با کمک صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها تلاش شود فعالیت‌های اوقاف به گوش مردم برسد و مردم نسبت به فعالیت‌های اوقاف اطلاع داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه در استان تنوع وقف کم است، اظهار کرد: باید برای این مسئله برنامه داشت، وقف در حوزه جهیزیه، مسکن، فرزندآوری، تسهیلات، قرآن و حوزه علمیه می‌تواند صورت گیرد و این کارها به تنوع در وقف کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha