دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: ما در زمانی هستیم که دشمن با تمام توان در صحنه حاضر شده است. در این برهه حساس، باید وحدت و همفکری داشته باشیم و با ریشه شناسی مسائل و مشکلات در صدد رفع آنها برآییم. در این جنگ باید باهوش، با همت، بلند نظر و مقاوم باشیم تا دشمن را در تمامی حوزه ها عقب برانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار حجج اسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان، فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و تعدادی از معاونین این حوزه علمیه بر تقویت هر چه بیشتر حوزه های علمیه در همه جبهه ها خصوصاً تزکیه اخلاقی، رشد آگاهی های سیاسی و ارتباط با مردم تأکید نمودند و گفتند: حوزه علمیه خراسان دارای سابقه درخشانی است و علاوه بر عظمت و اهمیت همجواری با حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، محل پرورش علمائی بزرگ بوده است.

ایشان با تأکید بر اهمیت، حساسیت و استثنائی بودن وظیفه علماء و روحانیون در این برهه از زمان با اشاره به حدیث «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.»؛ (هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد) افزودند: این حدیث ده بار در صحیفه نور امام (رحمت الله علیه) تکرار شده که این، بیش از پیش بر اهمیت جایگاه و مسئولیت شما می افزاید.

معظم له در ادامه افزودند: ترقی و تکامل طلاب باید عالی باشد. در صورت بروز مشکلات، باید ریشه یابی شوند؛ چرا که هر جریانی ریشه ای دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط با مردم و اهمیت رشد آگاهی های سیاسی گفتند: اصل مردم هستند، حضرت امیر المومنین (علیه السلام) در نامه ۵۳ نهج البلاغه به مالک اشتر نوشتند: عموم مردم، ستون های استوار دین، و نیروهای ذخیره دفاعی می باشند. پس به آنها گرایش داشته و اشتیاق تو به آنان باشد؛ اصلی ترین رسالت حوزه ها و روحانیت رسیدگی به امور مردم است و مردم باید احساس کنند علماء در کنارشان هستند.

این مرجع تقلیدخاطر نشان کردند: ما در زمانی هستیم که دشمن با تمام توان در صحنه حاضر شده است. در این برهه حساس، باید وحدت و همفکری داشته باشیم و با ریشه شناسی مسائل و مشکلات در صدد رفع آنها برآییم. در این جنگ باید باهوش، با همت، بلند نظر و مقاوم باشیم تا دشمن را در تمامی حوزه ها عقب برانیم.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین خیاط به ارائه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد مدیریت حوزه های علمیه خراسان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha