دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر به طومار مجمع نمایندگان طلاب در دفاع از مردم غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز دفتر سپاه قدس در تماس با مجمع نمایندگان طلاب، از امضای طوماری که از سوی نمایندگان طلاب ارسال شده است، تقدیر و تشکر داشت و مجددا آمادگی خود را برای حضور در فلسطین و غزه اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در مجمع عمومی نمایندگان طلاب که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، جنایات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی را محکوم کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۲۲۷ سوره شعرا فرموده است: «إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَذَکَرُوا اللَّهَ کَثِیرًا وَانْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ مَا ظُلِمُوا ۗ وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ / مگر آنان که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند و خدا را بسیار یاد کردند و پس از آنکه [با شعرهای باطل دشمنان، هجویّات مشرکان و یاوه های کافران] مورد ستم قرار گرفتند [با شعرهای توحیدی و اصیل و استوار خود] به انتقام گرفتن [از دشمن و دفاع از خویش] برخاستند، و کسانی که ستم کرده اند، به زودی خواهند دانست که به چه بازگشت گاهی باز خواهند گشت؟!».

وی ابراز داشت: امروز روضه مجسم حضرت علی اصغر (ع) را در فلسطین اشغالی شاهدیم و اخبار آن از طریق رسانه ها و فضای مجازی به ما می رسد که دل ها را خون و چشم ها را بارانی کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: پس از شنیدن جنایت هولناک اسرائیل در بیمارستان المعمدانی در غزه، بحمدالله شب گذشته مردم انقلابی ایران اسلامی و حتی کشورهای مسلمان و نیز طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به همراه جوانان شهر خون و قیام، حضوری پرشور و غیرتمندانه در حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) داشته و نمایندگان طلاب و فضلا نیز در این تجمع اعتراضی، حضوری فعال داشتند که نشان از هوشمندی و دلدادگی به ولایت و غیرت داشته و جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: امروز برخی از افراد، آه مظلومان فلسطین را می شنوند؛ اما صدایی از آنان در نمی آید و واقعا جای تأسف است؛ اما در مقابل بر غیرت کشورهایی که سفیر اسرائیل را از کشور خود اخراج کردند، درود می فرستیم و این اتحاد در امت اسلام در دفاع از فلسطین بی سابقه است.

آماده حضور در صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی هستیم

وی اظهار داشت: ما امروز شاهد دیدگاه، بینش، مواضع و مرزبانی حکیم فرزانه انقلاب اسلامی، امام خامنه ای (مدظله العالی) در موضوعات گوناگون همچون مسئله فلسطین هستیم که معجزه‌وار بوده و به معنای زنده بودن مکتب امام روح الله است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب به طومار مجمع نمایندگان طلاب در دفاع از مردم غزه و فلسطین اشاره کرد و ابراز داشت: امروز دفتر سپاه قدس در تماس با مجمع نمایندگان طلاب، از امضای طوماری که از سوی نمایندگان طلاب ارسال شده است، تقدیر و تشکر داشت و مجددا آمادگی خود را برای حضور در فلسطین و غزه اعلام خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان ساخت: برخی افراد پس از فتنه «زن زندگی آزادی» تلاش کردند بحث فلسطین در کشور به فراموشی سپرده شود؛ اما فلسطین برای ما زنده است و آن را فراموش نخواهیم کرد و مسئله اول ما خواهد بود.

وی بیان داشت: امروز هیمنه اسرائیل درهم شکسته شده و حماس بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب، شکست غیرقابل ترمیم را بر آنان وارد ساخته و آبروی آنان را ریخته است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان به بیان نکاتی پیرامون مسائل داخلی مجمع نمایندگان طلاب پرداخت.

آماده حضور در صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی هستیم

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: کمیسیون ها، مجامع استانی و کمیسیون سیاسی، بازوان هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب هستند و مأموریت های آنان نیز در اساسنامه مشخص شده است.

وی اظهار داشت: مجامع استانی شبکه ارتباطی میان مجمع نمایندگان و طلاب حوزه انتخابیه هستند و اهمیت مجامع استانی کمتر از کمیسیون های مجمع نیست.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: رصد کارهای کلان و ستادی مجمع نمایندگان طلاب از وظایف کمیسیون سیاسی مجمع نمایندگان است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان با تأکید بر اینکه باید کمیسیون ها و مجامع استانی فعال تری داشته باشیم، خاطرنشان ساخت: بحمدالله طرح های خوبی از سوی نمایندگان طلاب پیرامون مباحث تبلیغی، تهذیبی، آموزشی، هدایت تحصیلی و ... وجود دارد؛ اما نیاز به کار بیشتری دارد تا طرحی کامل و جامع ارائه شود.

آماده حضور در صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی هستیم

همچنین حجت الاسلام علیزاده، نماینده طلاب تالش و آستارا به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از وظایف امروز حوزه، توجه بیشتر به مدارس آموزش و پرورش است و گاهی شاهد برخی مباحث هستیم که وظیفه تبلیغی ما را سخت تر از قبل می کند.

وی ابراز داشت: حضور فعالانه در مدارس و سخن نرم با دانش آموزان بسیار در اثرگذاری تبلیغی طلاب و روحانیون اثرگذار است.

نماینده طلاب و فضلای تالش و آستارا با تأکید بر اهمیت مسئله تبلیغ، خاطرنشان ساخت: یکی از مکان های تبلیغی که حوزه و روحانیت می تواند ورود اثربخشی در آن داشته باشد، زندان هاست که تجربه نشان داده می توان کارهای مناسبی در این بستر انجام داد و حتما مفید خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده در پایان گفت: اگر می خواهیم تبلیغی مفید داشته باشیم، باید از توهین و اهانت دوری کنیم و با سخن نرم، فعالیت تبلیغی داشته باشیم.

آماده حضور در صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی هستیم

حجت الاسلام مولا، نماینده طلاب کرمان نیز در این جلسه به عنوان ناطق دوم پیش از دستور سخن گفت و اظهار داشت: بحمدالله مجمع نمایندگان طلاب در گام اول محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، قدم محکمی برداشت که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: قدم دومی که باید از سوی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برداشته شود، مطالبه گری و اقدام عملی است که نیاز امروز جامعه می باشد.

نماینده طلاب کرمان ابراز داشت: مگر رهبر انقلاب حکم جهاد نداده است؟ چرا اقدامی انجام نمی شود؟ دلیل عدم اقدام از سوی جمهوری اسلامی ایران، ترس سرداران رشید اسلام نیست؛ بلکه مشکل، دشمنی است که در داخل خیمه خود ماست، امروز پادوهای اسرائیل در داخل کشور وجود داشته و اقتصاد، دلار، بورس و ... را به دست گرفته اند و برنامه دشمن را در داخل پیاده می کنند.

حجت الاسلام مولا با تأکید بر اینکه باید از حالت انفعال خارج شویم، خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان طلاب باید از مسئولین نظام مطالبه کند که چرا برخورد مناسبی با پادوهای اسرائیل در داخل کشور نمی شود؟ تا کی مدارا؟ تا کی سازش؟ باید با این افراد مقابله کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha