دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مادر انقلاب اسلامی حوزه ای است که حاج شیخ عبدالکریم حائری آن را تأسیس کرد و افتخار این عالم بزرگ تربیت شاگردانی همچون امام راحل (ره) است و افتخار امام(ره) هم تربیت شاگردانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیر کنگره یکصدمین سال باز تأسیس حوزه علمیه قم، در پیش کنگره آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری(ره) که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد گفت: توسعه حوزه های علمیه و رشته های تخصصی راه تمدن سازی دینی است و لاغیر.

وی بیان کرد: مادر انقلاب اسلامی حوزه ای است که حاج شیخ عبدالکریم حائری آن را تأسیس کرد و افتخار این عالم بزرگ تربیت شاگردانی همچون امام راحل (ره) است و افتخار امام(ره) هم تربیت شاگردانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و مقام معظم رهبری است .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب حوزه‌های علمیه را مادر انقلاب اسلامی و حوزه علمیه اراک را، مادر حوزه علمیه قم معرفی نموده‌اند و بر همین اساس نقش حوزه‌های علمیه در تمدن‌سازی اسلامی باید بیش از پیش برجسته‌سازی شود.

دبیر کنگره یکصدمین سال باز تأسیس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بحث تبلیغ که نسبت به این امر بسیار دغدغه مند بودند طلاب و روحانیون باید به این امر توجه جدی داشته باشند و برای رفع نگرانی رهبر معظم انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha