یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ رویداد استانی «نوآوین» به‌عنوان حرکتی نو از سوی بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی با حضور و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه دانش آموزی و با هدفگذاری هم افزایی تشکل‌های دانش آموزی برای تربیت نیروهای کارآمد و توانمند و کادرسازی برای نظام اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید محمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز رویداد استانی نوآوین در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در اقدامی نو و با تشکیل بنیاد ملی نوجوان به‌دنبال رقم زدن کارها و اتفاقات خلاقانه برای نوجوانان و جوانان است.

وی مدارس صدرا را یکی از فعالیت‌های شاخص بنیاد ملی نوجوان برشمرد و افزود: این مدارس به‌عنوان مدارس معارف و علوم اسلامی نمونه‌ای عینی و تجربی از امکان پیگیری موضوعات پرورشی در کنار امور معمول و مرسوم آموزشی است، چرا که متاسفانه در دولت قبلی معاون پرورشی با وجود تأثیر آن در مباحث تربیتی و فرهنگی از ساختار مدارس حذف شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به تجربه مثبت نقش پررنگ این مدارس در تقویت مباحث پرورشی و فرهنگی در بین قشر دانش آموز، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال تسری امور و برنامه‌های پرورشی اجرا شده در مدارس صدرا در بدنه دانش آموزی است.

وی گفت: تجربه تشکل‌های میان سازمانی چون انجمن‌های اسلامی و بسیج دانش آموزی نشان داده که نیرو پروری و کادرسازی برای نظام بیشتر از طریق چنین تشکل‌هایی ممکن است تا بخش نامه‌ها و آیین‌نامه‌های ابلاغی و دستوری و این تشکل‌ها نقش مهمی در شکل دهی به شاکله ذهنی دانش آموزان و نقش آفرینی فعال آنها در آینده شخصی و البته اجتماعی و سیاسی جامعه دارند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: بنیاد ملی نوجوان تشکلی به‌نام نوآوین را برای تجمیع ظرفیت این تشکل‌ها و اقدامات متمرکز رسانه‌ای، اعتقادی و اجتماعی و سیاسی مطابق الگویی چون شهید آوینی در مدارس پسرانه شکل داده و تشکل دختران حاج قاسم نیز در مدارس دخترانه ایجاد شده که خوشبختانه این تشکل در آذربایجان شرقی به‌حدی موفق بوده که در مواردی به الگویی برای سایر مجموعه‌ها نیز تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در تشکل نوآوین نه تنها به‌دنبال جذب نوجوانان و دانش آموزان دارای توانمندی و مهارت در حوزه‌های مختلف هستیم، بلکه توانمندسازی دانش آموزان فعال در قالب تشکل‌هایی چون بسیج و انجمن‌های دانش آموزی با رویکرد تقویت بیش از پیش این تشکل‌های موجود نیز مد نظر است تا با هم افزایی نیرو و توان تمام مجموعه‌های دخیل در این رویداد قدمی در مسیر تربیت نیروهای کارآمد برای آینده نظام اسلامی و سربازی امام زمان(عج) برداشته شود.

حمید بهرام قناد رئیس تشکل نوآوین در آذربایجان شرقی نیز در این نشست به چگونگی جذب، سازماندهی و به‌کارگیری نوجوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله در این تشکل اشاره کرده و گفت: نوجوانان معرفی شده از سوی مراکز و تشکل‌های مختلف دانش آموزی در سه باشگاه «چراغ شو، هنرآوین و راوینو» به نسبت علاقه و استعداد خود عضو شده و آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

مسئول برادران بنیاد ملی نوجوانان، ادامه داد: باشگاه «چراغ شو» مخصوص افرادی است که علاقه مند به تحقیق و پژوهش در موضوعی خاص هستند و در باشگاه «هنر آوین» نیز دانش آموزانی جذب خواهند شد که علاقه مندند نتایج پژوهش‌های انجام شده را با روایت هنری در قالب رسانه بازنشر دهند.

رئیس تشکل نوآوین آذربایجان شرقی باشگاه «راوینو» را ویژه دانش آموزان مشتاق به‌مدیریت و انتشار محتوا در فضای رسانه عنوان کرد و گفت: دانش آموزان جذب شده پس از برگزاری پویش‌های مربوطه، استعداد یابی شده و زیر نظر اساتید کشوری در این سه باشگاه در راستای حل مسئله در گام دوم انقلاب و روایت‌های پیشرفت ایران اسلامی به سبک شهید آوینی فعالیت خواهند کرد.

خسرو اکبری مسئول کمیته رسانه‌ای اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به برگزاری جشنواره برهان در حوزه دانش آموزی توسط این نهاد، اظهار کرد: در این جشنواره آثاری از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که تنها ۱۳۳ اثر مربوط به سیستان و بلوچستان به‌عنوان دورترین نقطه به آذربایجان شرقی بود.

وی تصریح کرد: به‌فرموده حضرت امام خمینی(ره) برای روایت انقلاب تنها نباید از نخبه‌ها استفاده کنیم بلکه باید سراغ توده‌های مردم برویم و در کلام رهبر معظم انقلاب نیز جنگ روایت برگرفته از جنگ گفتمان است و انقلاب اسلامی گفتمان مردم سالاری دینی را دارد.

«نوآوین» رویدادی برای هم‌افزایی در تربیت نیروهای کارآمد و توانمند نظام اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha