یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کارگاه آموزشی تربیت پژوهشگر خلاق ویژه طلاب

حوزه/ مسئول پژوهش سرای مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری کارگاه آموزشی تربیت پژوهشگر خلاق ویژه طلاب استان خبر داد و گفت: در این کارگاه ۲۵ نفر از طلاب و اساتید مدارس علمیه استان شرکت کردند.

محمد احمدنیا مسئول پژوهش سرای مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از برگزاری کارگاه آموزشی تربیت پژوهشگر خلاق ویژه طلاب استان خبر داد و گفت: در این کارگاه ۲۵ نفر از طلاب و اساتید مدارس علمیه استان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه دوره به صورت فشرده برگزار خواهد شد گفت: در این دوره با رویکرد کارگاهی و تدریس مباحث تئوری و حل تمارین پژوهشی بنا داریم که طلاب گرانقدر بتوانند مباحث پژوهشی را به صورت تئوری و عملی آموزش ببینند و در آخر هر نفر از شرکت کنندگان با تالیف یک مقاله علمی کار خود را به پایان برسانند.

مسئول پژوهش سرای مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر اظهار کرد: قرار است به هر کدام از شرکت کنندگان گواهی حضور در دوره از طرف معاونت پژوهش حوزه های علمیه صادر و اعطا می‌شود.

احمدنیا ادامه داد: پژوهش یک مهارت و علمی است که می‌بایست با مرور زمان در آن کسب تجربه کرد و هر شخصی که خواهان این باشد که در وادی پژوهش گام بردارد، می‌بایست در ابتدا نکات ابتدایی بحث از قبیل روش مطالعه برای تحقیق، روش تحقیق، روش استفاده از فناوری های دیجیتال در پژوهش و روش نگارش یک اثر علمی، آموزش ببیند و با راهنمایی یک استاد گام به گام یک اثر علمی تولید کند.

مسئول پژوهش سرای مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در نگاه اول این تصور شاید در ذهن طلبه نقش ببندد که وادی پژوهش سخت و صعب العبور است، ولی با آموزش دیدن و کسب تجربه و هدایتگری استاد این امکان فراهم می‌شود که به یک مهارتی دست یافت که به راحتی بتواند یک اثری جدید و نو خلق نماید.

وی اضافه کرد: پژوهش صرفا به معنای تولید نظریه جدید علمی نیست، بلکه می‌تواند به معنای رسیدن به یک روش نو یا راه حل جدید یا پاسخ نو و یا حتی طرح نظام مسائل جدید باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha