یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ زکزاکی

حوزه/ رهبر جنبش اسلامی نیجریه گفت: عملیات «طوفان الاقصی» آغازی بر شکست و عقب‌نشینی لشکر پوشالی رژیم صهیونیستی است، ارتشی که پیشتر اسطوره‌ای از شکست‌ناپذیری برای همگان تلقی می‌شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد، اظهار داشت: مردم فلسطین طی حدود ۷۰ سال گذشته تحت ظلم و ستم و قتل عام جمعی مداوم صهیونیست‌ها قرار داشته‌اند و مسلمانان جهان طی سال‌های اخیر به‌صورت مداوم شاهد بی‌حرمتی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی بوده‌اند.

وی با اشاره به جنایات اسرائیل و حمله به بیمارستان «المعمدانی»، بیان کرد: همانطور که در نیجریه طی سه روز هزار نفر از مسلمانان را به‌شهادت رساندند، قتل عام مسلمان در غزه در بمباران اسرائیل نیز برای ما تعجب و تازگی ندارد.

رهبر شیعیان نیجریه اظهار کرد: آنچه از شنبه هفته گذشته در عملیات موسوم به "طوفان الاقصی" اتفاق افتاد، پاسخی به جنایات اسرائیل طی ۷۰ سال گذشته بود.

وی ادامه داد: در این عملیات مجاهدین فلسطینی به اهداف نظامی صهیونیستی حمله کردند و شهروندان و اماکن شهری را هدف قرار ندادند.

زکزاکی گفت: این عملیات یکی از دلایلی است که نشان داد مراکز اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل چقدر سست و بی بنیان است، آنها حتی هیچ اطلاعاتی نسبت به شروع طوفان الاقصی نداشتند و نتوانستند از آن جلوگیری کنند.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در برابر عملیات رزمندگان فلسطینی، کودکان، زنان و افراد بی‌دفاع را با بمباران هوایی هدف قرار داد که این نشانگر ناتوانی و بزدلی این رژیم است.

زکزاکی همچنین به گسترش اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) در نیجریه اشاره کرد و یادآور شد: ما با بهره‌گیری از تعالیم اهل بیت(ع) به ترویج اسلام در نیجریه پرداختیم که موجب گسترش سریع جنبش اسلامی در کشورمان شد، گسترشی که موجب تعجب مراکز تحقیقاتی گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha