دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1114926
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
آیین استقبال از پیکر مطهر ۲۲ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در شلمچه

حوزه / نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه امروز اگر در غزه مقاومت می‌بینید، برگرفته از درس مقاومت و ایستادگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، گفت: آنچه می‌تواند امت اسلامی را نجات دهد، اندیشه ناب مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در آیین استقبال از پیکر مطهر ۲۲ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در مرز شلمچه اظهار داشت: در روایت داریم خداوند با اولین قطره خون شهید، هشت جایزه به او می‌دهد، اولین جایزه این است که همه گناهانش غیر از حق الناس را می‌بخشد که دغدغه همه انسان هم همین است و نشان دادن جایگاه شهید در بهشت و نظر کردن شهید به وجه الله از دیگر جایزه‌های شهادت می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: درسی که وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع) به همگان می‌دهند، درس مقاومت، استقامت در برابر زورگویان عالم است، شهدا در مقطعی که تمام زورگویان عالم در برابر مردم ایستادند، مردانه همه دارایی خود را به میدان آوردند و عزیزترین دارایی یعنی جانشان را در برابر خداوند متعال، اسلام و اهل بیت(ع) نثار کردند.

امام جمعه اهواز با اشاره به جمعیت پرشور استقبال از شهدای تازه تفحص شده، ادامه داد: اخلاص شهدا سبب شده که این جمعیت به استقبال آنها بیایند. این شهدا نام آشنا در عرش خداوند متعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دشمنی به خانه و خاک و ناموس یک کشور حمله کرد، در مواجه با آن دو راهکار وجود دارد، نخست، راهکاری است که شهدا در هشت سال دفاع مقدس با الهام از امام حسین(ع) انجام دادند و آن همان استقامت و مقامت برابر دشمن تا بن دندان مسلح بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: در برابر چنین مسئله‌ای سازش و مقاومت وجود دارد که اگر سازش مدنظر است، سوال این است که تا کجا باید سازش داشته باشیم؟ چرا باید با دشمنی که ذاتا اشغالگر، خون ریز و ظالم است سازش کرد و باوجود حیله دشمن، تا کجا باید سازش کرد؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اما اگر راهکار مقاومت بود، عاقبت مقاومت چه خواهد بود؟ طبیعتا در برخی از جاها محاصره، ترور، فشار اقتصادی، زندان، قتل است، آنچه می‌تواند امت اسلامی را نجات دهد، اندیشه ناب مقاومت است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: مقاومتی که امام عظیم الشأن با الهام از عاشورا گرفته و امروز در تمام مجموعه کشورهای اسلامی ملاحظه می‌کنیم، این مقاومت بدون ایمان به سنت‌های الهی امکان پذیر نیست و بی‌معنا است، سنت‌هایی که به جهاد، صبر و پایمردی توصیه می‌کند.

وی تأکید کرد: امروز اگر در غزه مقاومت می‌بینید، برگرفته از همان درس مقاومت و ایستادگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، اگر کوچک و بزرگ بر این تأکید دارند که تا آخرین قطره خون خود می‌مانیم و شهید می‌شویم اما هرگز میدان را خالی نمی‌کنیم، این نیز برگرفته از درس سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای مانند عصری که در آن زندگی می‌کنیم درباره عدالت، آزادی، برابری، صلح و صفا، راستی و درستی و امانت سخن گفته نشده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تمام مصیبت‌هایی که در عالم اتفاق می‌افتد زیر سر آمریکای جنایتکار است، اظهار کرد: اگر ایران اسلامی اراده کند، چند میلیون نفر از ارتش توانمند مقاومت از ۱۷ کشور اسلامی، نه مثل طوفان الاقصی بلکه همچون صاعقة الاقصی بر سر دشمن خراب خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha