دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: مرد مقتدر مردی است که امنیت را برای خانواده خود فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، فاطمه‌ جویباری استاد حوزه علمیه خواهران روز گذشته، در نشستی با موضوع "ارتباط مؤثر بین زوجین" در جمع طلاب مجتمع آموزشی الزهرا(س) ساری اظهار داشت: یکی از معیارهای خانم‌ها در انتخاب همسر اقتدار مرد است، اما گاهی از موارد در زندگی‌ مشترک هیچ اقدامی برای حفظ این اقتدار نکرده‌اند و حتی باعث شکسته شدن آن می‌شوند.

وی ادامه داد: حفظ اقتدار مرد به‌معنای ایجاد عزت‌ نفس در او است و اگر اقتدار مردی از بین برود، دیگر نمی‌شود تکه‌های شکسته آن را به هم چسباند و این به معنای پایان یک رابطه عاشقانه و رویایی است که همیشه در انتظار آن بودند.

جویباری تأکید کرد: مرد مقتدر، مردی است که امنیت را برای خانواده خود فراهم می‌کند، "الرجال قوامون علی النساء" یعنی مرد قوام و تکیه‌گاه است، چراکه زن‌ها ذاتا تکیه‌خواه و مردان تکیه‌گاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: سرزنش کردن، غرغر کردن، بیان ضعف‌های مردان به‌صورت علنی از عوامل از بین برنده اقتدار مرد است و باید بدانیم سرزنش نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات پیشین را نیز تشدید خواهد کرد، غر زدن نیز تأثیر مخربی در رابطه دارد و باعث عصبانیت، رنجش و لطمه زدن به عزت‌نفس طرف مقابل خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای حفظ اقتدار مرد، به او عشق بورزید، گفت: در جمع به‌خصوص در حضور فرزندان احترام همسرخود را نگه دارید، از او قدردانی کرده و تشویق کنید، چرا که مردان به شدت نیاز به تشویق و توجه دارند.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: همواره خطوط قرمز او را حفظ کرده و به تصمیمات‌ همسر خود احترام بگذارید و اگر تصمیم اشتباهی گرفت مخالفت خود را با بیان درست و احترام بیان کنید.

وی یادآور شد: هر رفتاری از سوی خانم‌ها که قدرت و اقتدار مردان را زیر سوال ببرد موجب ایجاد فاصله در رابطه عاطفی خواهد شد، زمانی‌که مرد در خانه از همسرش پیام اقتدار و تکیه‌خواهی دریافت کند، محبتش به همسر و رسیدگی به امور منزل دو چندان می‌شود و شما هم تکیه‌گاهی امن و محکم برای ادامه راه در جاده زندگی می‌یابید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha