دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار تولیت مسجد جمکران با ایت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: قم در نظر اهل بیت(ع) بسیار مهم است، به ویژه در آخرالزمان و برای زمینه سازی ظهور و مهمترین کار در زمینه سازی ظهور، تلاش برای نابودی اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران، بر تقویت هر چه بیشتر جایگاه مسجد مقدس جمکران تأکید نمودند.

این مرجع تقلید، در ابتدا با اشاره به حوادث اخیر پیرامون غزه و حملات ددمنشانه رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل، از ملل و دول اسلامی خصوصاً جبهه مقاومت خواستند تا این قیام طوفان الاقصی، تا محو کامل این غده سرطانی ادامه داشته باشد و متوقف نشود.

معظم له خاطر نشان کردند: امام (رحمت الله علیه) فرمودند اولین کار جمهوری اسلامی باید محو رژیم جعلی صهیونیستی باشد، البته متأسفانه این کلام امام در آن مقطع از سوی دولت های اسلامی مورد غفلت واقع شد.

ایشان با اشاره به نقش برجسته جبهه مقاومت خاطر نشان کردند: امروز بحمدالله با رهنمودهای مقام معظم رهبری، این خواست امام (ره) در حال تحقق است.

معظم له با تأکید بر نقش برجسته فرهنگ انتظار و مهدویت در رشد و تعالی جامعه افزودند: این تصور که قرار است همه مسائل بعد از ظهور حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حل شود غلط است، ما باید در مسیر ظهور گام برداریم و زمینه ساز باشیم و اولین و مهمترین گام در این میان، محو رژیم غاصب صهیونیستی از صفحه روزگار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه والای شهر مقدس قم در احادیث و روایات پرداختند و افزودند: امام صادق (علیه السلام) می فرمایند «انَّ لِلَّهِ حَرَماً وَهُوَ مَکةَ، وَانَ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَهُوَ الْمَدینَةُ، وَانَّ لِامیرِالْمُؤْمِنینَ حَرَماً وَهُوَ الْکوفَةُ، وَانَّ لَنا حَرَماً وَهُوَ بَلْدَةُ قُمْ » خداوند حرمی دارد که مکه است، و برای پیامبر (صلی الله علیه و آله) هم حرمی است و آن مدینه است و حرم امیرالمؤمنین (علیه السلام) کوفه است و حرم ما اهل بیت (علیهم السلام) شهر قم است. در این میان مسجد مقدس جمکران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و علماء بزرگ شیعه در طول تاریخ همواره عنایت خاص و ویژه ای به این مکان مقدس داشتند؛ چرا که در این مسجد مقدس، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) معرفی شده و پایگاه آن حضرت است.

معظم له در ادامه خاطر نشان کردند: نگاه شما به مسجد مقدس جمکران باید به عنوان پایگاهی برای پاسخ دادن به همه مشکلات امروز بشر و برای نشان دادن افق روشنی در برابر مردم جهان باشد، از این جهت مسئولیت شما در اداره این مکان بسیار حائز اهمیت است. بنابراین اولویت کار شما در مسجد مقدس جمکران تبدیل شدن به یک قطب فرهنگی و تبلیغی می‌ باشد. انتظار می رود که با تلاش مجدانه و هوشمندانه جایگاه این مسجد مقدس را آن چنان که شایسته آن است، ارتقا دهید از جمله در زمینه فرهنگی، چرا که انسان سازی کار بسیار ارزشمندی است.

ایشان تصریح کردند: باید به گونه ای عمل کنید که مردم و زائران فرهنگ ناب اسلامی را در این مکان مقدس لمس و تجربه نمایند، آنچنان که بعنوان الگو در میان جامعه مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد نیز در این دیدار با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص تسهیل حضور زائرین در مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران از نظر زیرساختی توسعه خوبی یافته و ماموریت ما در دور جدید، تلاش در جهت ارشاد و هدایت فکری زائرین و کار در بُعد بین الملل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha