سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حضور دبیر ستاد امر به معروف کشور در جلسه هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری آکِردی گفت: یکی از نهادهای مهمی که می تواند در بحث امر به معروف و نهی از منکر مؤثر باشد، حوزه های علمیه است؛ چراکه این فریضه الهی، از مسائل دینی بوده و برخی از نهادها اصلا آشنایی با این مسئله ندارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جلسه هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین طاهری آکِردی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی منکر کشور برگزار شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در این جلسه گزارشی از عملکرد این ستاد ارائه نمود و گفت: در ابتدای حضور در این ستاد، به احصاء مسائل پرداخته و متوجه شدیم یکی از نهادهای مهمی که می تواند در بحث امر به معروف و نهی از منکر مؤثر باشد، حوزه های علمیه است؛ چراکه این فریضه الهی، از مسائل دینی بوده و برخی از نهادها اصلا آشنایی با این مسئله ندارند.

وی اظهار داشت: ما برای اجرای قانون حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر، ستادی را تشکیل داده ایم تا برای دبیران و نیروهایمان به صورت آموزش حضوری و مجازی، جلسات تبیینی برگزار نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری آکِردی با بیان این مطلب که آماده انعقاد تفاهم نامه با مجمع نمایندگان طلاب هستیم، ابراز داشت: همچنین خواهان احیای تفاهم نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با مرکز مدیریت حوزه های علمیه هستیم و در استان ها نیز تلاش کرده ایم ارتباط با حوزه های علمیه را بیشتر نماییم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در پایان به برخی از مشکلات موجود در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما به تمام دبیران ستاد اعلام می کنیم که برای بارش فکری از نمایندگان طلاب و فضلای استان خود استفاده نموده و جلسات مشترک داشته باشند.

حوزه‌های علمیه نهاد مهمی برای تقویت امر به معروف و نهی از منکر در کشور است

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا نیز در این جلسه اظهار داشت: مسئله عفاف و حجاب از جمله مسائلی است که باید از ابعاد گوناگونی همچون مباحث عقیدتی، فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی مورد تحلیل قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: باید برای این موضوع حساس و ضروری، دامنه فعالیت های علمی و فرهنگی وسیع لحاظ شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: این مجمع از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است و می تواند بازوی مناسبی برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در مباحث علمی و اجرایی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان بیان داشت: انعقاد تفاهم نامه و همچنین برگزاری کمیسیون های مشترک میان مجمع نمایندگان طلاب و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور می تواند خروجی های مناسبی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha