یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان محلات جلسه اخلاق عمومی برگزار شد و در آن اهمیت و ضرورت تربیت دینی در نظام خانواده تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، ظهر امروز به‌ مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع) نشست اخلاق عمومی با حضور خانم لطیفی مدرس مدرسه علمیه فاطمیه محلات برگزار شد.

خانم لطیفی در این نشست ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: به‌فرموده مقام معظم رهبری، مشکل ما این است که قواعد زندگیمان را با آیات قرآن کریم مطابقت نمی‌دهیم.

استاد مدرسه علمیه فاطمیه محلات، افزود: باید اهمیت و ضرورت تربیت دینی در نظام خانواده خصوصا در حوزه‌های علمیه تبیین شود.

وی به بررسی آیه ۶سوره مبارکه تحریم پرداخت و یادآور شد: ایمان در این آیه به سه قسم تقسیم شده، ایمان به خدا، ایمان به معاد و ایمان به نصرت الهی.

وی اظهار کرد: در این آیه خداوند از ما می‌خواهد خود و اهل خود، در مرتبه اول خانواده، بعد نزدیکان و جامعه را با ترک معاصی حفظ کنیم و به اطاعت امر الهی تشویق کنیم.

لطیفی به نکات تربیتی این آیه اشاره کرد و گفت: از جمله این نکات می‌توان به نکات ششگانه شامل : اهمیت و ضرورت تربیت دینی در نظام خانواده، امکان تربیت خود و دیگران در هر شرایطی، تربیت باید هم در حوزه معنوی باشد هم در حوزه جسمی، لزوم توجه بسیار به عوامل مخل تربیتی در اطراف، توجه به تربیت خانواده به عنوان شاخصه یک مؤمن قرآنی و انذار در این آیه به عنوان یک شیوه تربیتی بیان شده است، اشاره کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha