یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جشن میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع) در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شهرستان شادگان

حوزه / فعال فرهنگی گفت: اگر به‌صورت مالی و فیزیکی توانایی کمک نداشته باشیم با تبلیغ خود و اشاعه فرهنگ کمک به هم نوع، سبب شویم کمک‌های اولیه به مردم مظلوم غزه بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جشن میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع)، ویژه طلاب، اساتید و کادر امروز در مدرسه علمیه ریحانة النبی(ص) شهرستان شادگان برگزار شد.

در این مراسم خانم آلبوشوکه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع)، به محل تولد حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: امام در شرایط خفقان دولت عباسی متولد شدند و از همان دوران، امامین عسکریین(ع) مردم را برای پذیرش غیبت بقیه الله الاعظم(عج) آماده کردند.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط و سخت گیری دولت عباسی امتناع از ایجاد هرگونه ارتباط با امام حسن عسکری(ع)، حضرت، وکلایی از یاران نزدیک و باوفای خود بین شیعیان مستقر کردند تا پاسخگوی سؤالات و احکام شرعی آنان باشند.

فعال فرهنگی یادآور شد: در روایتی از امام حسن عسکری(ع) آمده است، «دو خصلت بالاترین اوصاف است، مؤمن باید ایمان به خداوند متعال و ایصال نفع به برادر مؤمن خود داشته باشد و در صورت فقدان این دو خصلت از سطح ایمان به دور است»، بنابراین ما نیز در قبال برادران مسلمان خود، همانند مردم غزه مسئولیم.

آلبوشوکه عنوان کرد: اگر به صورت مالی و فیزیکی توانایی کمک نداشته باشیم، با تبلیغ خود و اشاعه فرهنگ کمک به هم نوع، سبب شویم کمک‌های اولیه به مردم مظلوم غزه بیشتر شود.

از دیگر برنامه‌های این جشن می‌توان به قرائت قرآن، پویش شعر خوانی به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع)، مولودی خوانی و پذیرایی اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha