یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جلسه مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با طلاب خواهر شهرستان خوی

حوزه/ حجت الاسلام رضوی گفت: دشمن از تأثیرگذاری روحانیت و حوزه های علمیه با خبر است و به همین دلیل به این نهاد حمله می کند. ما می توانیم همه شبهات را با قرآن جواب بدهیم و شرط آن انس داشتن با این کتاب بی نهایت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علیرضا رضوی امروز در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی که در این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: امام علی علیه السلام در نامه ای خطاب به کمیل بن زیاد می فرمایند؛ شناخت فضیلت علم، رکنی از ارکان دین است که باید بدان گردن نهاد. به علم است که آدمی، تا هنگامی که زنده است به اطاعت پروردگارش پردازد و پس از مرگش نام نیک او بر جای ماند. علم، حاکم است و مال، محکوم، ی کمیل، مرده اند آنان که گنجوران مال اند، هر چند، به ظاهر زنده اند، ولی عالمان تا جهان برپای است برجای اند. اجسادشان از میان می رود، ولی آثارشان در دلها موجود است.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون خدوم ترین و مفیدترین قشر برای نظام اسلامی هستند و در اثر تعلیم علم توسط علمای دلسوز است که دین به دست مردم می رسد و ما امروز موظف هستیم این علوم الهی را به دست مردم برسانیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: حوزه و طلاب زمینه سازان ظهور هستند و اگر جایگاه و مقام و منزلت خودمان را بشناسیم می توانیم بیشتر اثرگذار باشیم و فرق عالم با عابد این است که عابد فقط به فکر نجات خودش است در حالی که عالم اسلامی وظیفه دارد جامعه را نجات دهد.

وی گفت: دشمن از تأثیرگذاری روحانیت و حوزه های علمیه با خبر است و به همین دلیل به این نهاد حمله می کند. ما می توانیم همه شبهات را با قرآن جواب بدهیم و شرط آن انس داشتن با این کتاب بی نهایت الهی است.

حجت الاسلام رضوی عنوان داشت: هر آن چه را که در حوزه یاد می گیریم باید به این مسئله بی اندشیم که آن را در جامعه پیاده کرده و عملیاتی کنیم و در این راه باید معرفت و معنویت خودمان را افزایش بدهیم تا نفس و قلم ما اثرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha