یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1115445
۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
اراک

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک گفت: حضرت معصومه(س) دارای مقام عصمت و شفاعت هستند و عبارت «یا فاطمة اشفعی لی فی الجنه فإنّ لک عند الله شأن من شأن» به مقام شفاعت ایشان اشاره دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز مراسم وفات حضرت معصومه(س) با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک برگزار شد.

در این مراسم خانم فتحعلیان استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک، اظهار داشت: حضرت معصومه (س) دارای مقام عصمت و شفاعت هستند و عبارت «یا فاطمة اشفعی لی فی الجنه فإنّ لک عند الله شأن من شأن» به مقام شفاعت ایشان اشاره دارد و همین مقام سبب شده که بسیاری از بزرگان و علما به ایشان توسل داشته و ایشان را شفیع خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: از جمله مقامات ائمه، مقام عصمت است و بالاترین مرتبه عصمت، متعلق به پیامبران(ص) و اولیاء و اوصیای الهی می‌باشد، اما این مقام از جانب امام رضا(ع) به حضرت داده شده است.

فتحعلیان خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) «معلمه غیر متعلمه» بودند و مکتب نرفته و معلم ندیده بر علوم احاطه داشتند و پاسخگوی سوالات و شبهات مردم بودند.

وی به لقب کریمه بودن حضرت اشاره نمود و گفت: آیت الله مرعشی(ره) بسیار علاقه‌مند بود که محل قبر شریف حضرت زهرا(س) را بدانند، سرانجام بعد از گرفتن چله و آداب خاص در عالم رؤیا به محضر امام باقر(ع) یا امام صادق(ع) مشرف شدند و حضرت فرمودند (علیک بالکریمة اهل البیت).

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha