سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1115489
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
یادداشت

حوزه / حجت الاسلام هاشمی طی یادداشتی با مقایسه مقام و جایگاه دو بانوی بزرگ اسلام، آورده است: فضیلت و جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) در راستای حضرت فاطمه زهرا (س) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام سید مهدی هاشمی رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی رودان طی یادداشتی با موضوع فضیلت و جایگاه دو بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) از دیدگاه روایت ها معصومین و احادیث قدسی را بررسی کرده است.

۱- اگر خداوند دختر پیامبرش را فاطمه نام نهاد تا دوستان و شیعیانش را از آتش جهنم نجات دهد،زیارت فاطمه معصومه سلام الله علیها را هم معادل و هم وزن بهشت قرار داده است.

۲- اگر خدا وند به فاطمه زهرا سلام الله علیها مقام شفاعت را عنایت فرموده:یا وَجِیهَة عندالله اِشفَعِی لَنَا عِندَاللهِ (ای کسی که نزد خدا آبرو داری، برای ما درپیشگاه خدا شفاعت کن )به فاطمه معصومه سلام الله علیها هم همان عنایت شده است:یَا فاَطمة اشفَعِی لَی فَی الجَنَّهِِ (ای دختر موسی بن جعفر(فاطمه معصومه سلام الله علیها ) برای من دربهشت شفاعت کن.

۳-اگر خداوند به فاطمه زهرا سلام الله علیها این مدال افتخار را داده است که در روز قیامت صدای از مقام پروردگار بگوش خلایق می رسد که یااهل محشر سرها را پایین بیاورید و چشم ها را ببندید تا دختر پیامبر اسلام ص از پل صراط بگذرد. آنگاه زهرا سلام الله علیها با هفتاد هزار فرشته همانند برق درخشنده از پل صراط می گذرد و بر در بهشت می ایستد ندای از ذات ربوی می آید، ای برگزیده من بانوی بانوان چرا داخل بهشت نمی شوی؟زهرا سلام الله علیها به در گاه خدا عرض می کند! دوست دارم با دوستان حسینم وارد شوم و آن گاه بعد از اجازه پروردگار وبا ندای او هزاران دست است که به طرف چادر فاطمه زهرا سلام الله علیها دراز می شود. همین مقام و جایگاه به تعبیر دیگر از زبان گهر بار صادق آل محمد ص امام صادق علیه السلام به فاطمه معصومه سلام الله علیها داده شده که فرمود: مَن زَارَهَا وَجَبَت لَهُ الجَنَّهً)،کسی که او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

۴-اگرخداوند برای فاطمه زهرا سلام الله علیها خطاب به پیامبر اسلام (ص) فرمود :اگر علی علیه السلام به دنیا نیامده بود برای دخترت فاطمه زهرا سلام الله علیها در میان مردان شوهر و همسری که هم شأن و هم کفو و لایق او باشد نبود فاطمه معصومه سلام الله علیها هم ازنظر کمالات و ارزشهای معنوی و مقام پسندیده واین کمال نمونه فاطمه زهرا سلام الله علیها بود.

یکی از دلایل عدم انتخاب همسر و شوهر را علاوه گرفتاری ها و مصیبت ها که برای بی بی معصومه سلام الله علیها پیش آمد نبود همسر لایق وهم شان که از جهت کمالات عقلی و فکری و علمی و روحی که لیاقت همسری وهم سنگری کریمه اهل بیت علیهم السلام را داشته باشد می باشد. هم چنان که افراد و شخصیت ها و ثروتمندان به خواستگاری فاطمه زهرا سلام الله علیها آمدن ولی خداوند آن صدف دریای معنویت و کمال و نورانیت را برای ولّی خودش برگزید،افراد و اشخاص سر شناس و اشراف و ثروتمندان به خواستگاری فاطمه معصومه سلام الله علیها آمدند ولی هیچ کدام آنان لایق همسری او را نداشتند.

منابع: عیون اخبار الرضا ج۲ صفحه ۲۶۷ و بحارالانوار ج۶۰ صفحه ۲۱۹، سفینة البحار ج۲صفحه ۴۶۶.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha