دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیین شمعدان‌گردانی خادمان حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که قم حرم و آشیانه اهل‌بیت علیهم‌السلام است و خادمان این بارگاه ملکوتی خادمان همه معصومین علیهم‌السلام هستند، گفت: رزق نوکری و جاروکشی حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام نعمت و موهبتی الهی است که در عین کسب عنایات خاصه حضرات معصوم علیهم‌السلام، تأثیرات بسیاری را در تجلی زیست مؤمنانه انسان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در آیین شمعدان‌گردانی خادمان حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها که با حضور شخصیت‌های حوزوی، علما، مسئولان ملی و استانی در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن اشاره به آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» با تأکید برای این که تقرب به ذات اقدس نیازمند توکل و توسل به‌وسیله است، اظهار داشت: در ذیل این آیه نورانی روایات متعددی اهل‌بیت علیهم‌السلام را وسیله ارتباط انسان با ذات اقدس الهی ذکر نموده‌اند. ائمه اطهار علیهم‌السلام واسطه قوس نزول برکات و سعود حاجات هستند.

سخنران این مراسم با تأکید بر این که رضای ائمه اطهار علیهم‌السلام، رضایت خداوند متعال را به دنبال دارد، یادآور شد: یکی از راه‌های سیروسلوک خدمت به ائمه اطهار علیهم‌السلام و خدمت به کسانی است که آبرومندانه برای توسل به در خانه اهل‌بیت علیهم‌السلام مراجعه می‌کنند.

وی به فرازی از حدیث «و تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِیعَتی الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم» از امام صادق علیه‌السلام اشاره نمود و ضمن تبیین آثار زیارت مضجع شریف فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در نگاه بزرگان، تصریح کرد: همه شیعیان با شفاعت فاطمه معصومه علیهاالسلام وارد بهشت خواهند شد؛ هرکسی تصور می‌کند پرونده اعمال او دارای نقصی است بدون شک با توسل به کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام نقصش برطرف خواهد شد. بر اساس روایتی هرکسی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی به فرازهایی از زیارت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام اشاره و با بیان این که زیارت‌نامه حضرت معصومه توسط امام رضا علیه‌السلام انشا شده است، خاطرنشان کرد: قم حرم و آشیانه اهل‌بیت علیهم‌السلام است و خادمان این بارگاه ملکوتی خادمان همه معصومین علیهم‌السلام هستند.

این استاد حوزه با اشاره به این که در زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تمام انبیا و ائمه معصوم علیهم‌السلام با خطاب موردتوجه قرار گرفته‌اند؛ این نشان‌دهنده حضور انسان در محضر انبیا و اولیای الهی است، اظهار داشت: بارگاه ملکوتی فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها به‌نوعی قبر نبوی و قبر تمام ائمه اطهار علیهم‌السلام است.

وی ضمن اشاره به پیشینه توفیق خدمت به زائران حرم بانوی کرامت، خدمت و جاروکشی آستان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را افتخاری بزرگ توصیف نمود و ابراز داشت: رزق نوکری و جاروکشی حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام نعمت و موهبتی الهی است که در عین کسب عنایات خاصه حضرات معصوم علیهم‌السلام، تأثیرات بسیاری را در تجلی زیست مؤمنانه انسان ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در بخشی پایانی سخنان خود ضمن اشاره به خاطراتی از خادمان حرم به بیان کرامات حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در نگاه علما و بزرگان پرداخت و تاریخچه‌ای از حضور حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha