یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه ابهر گفت: شهید فهمیده الگویی بارز و خوب برای نوجوانان و جوانان به ویژه دانش آموزان ما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر، اظهار داشت: نتیجه نماز جمعه باید این باشد که ما باتقوا و خدا ترس شویم و از مسائل زشت و غیرعقلانی دوری کنیم.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه از خصوصیات مهم انسان که در روایت نیز بدان پرداخته شده عقل و حیا است، گفت: وقتی حضرت آدم(ع) به زمین هبوط کرد جبرئیل بر ایشان نازل شد و فرمود از بین سه خصوصیت عقل، حیا و ایمان یکی را انتخاب کن که حضرت آدم عقل را انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه دشمن گاهی نقشه‌هایی را طراحی می‌کند که شاید حتی عقل ما نیز به آن نرسد، متذکر شد: یکی از نگرانی‌هایی که در برهه کنونی وجود دارد این است که دشمن به طور دائم در حال نشانه گرفتن و کمرنگ ساختن مفاهیم اصلی انسانیت و دین است.

امام جمعه ابهر، با تأکید بر اینکه حیا از عقل است و انسان عاقل همواره با حیا است، ادامه داد: حیا بر خلاف عقل نبوده و عین عقل است، همچنین حیا سازمان‌دهی کنند نظامات اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه جوامع غربی از نمونه‌های بارز حاکم نبودن حیا هستند، اضافه کرد: رواج بسیاری از فحشا و منکرات در جوامع غربی به علت نبود مفاهیمی چون حیاست که باعث شده شرم از انجام کار زشت در این جوامع وجود نداشته باشد.

حجت‌الاسلام مرادپور، با تأکید بر اینکه فرق مهم انسان و حیوان نبود شرم در حیوانات است که سبب می‌شود آنها هر کار زشتی را انجام دهند، تصریح کرد: کسی که شرم و حیا نداشته باشد نمی‌تواند متقی شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند که شرم و حیا را از وجود جوانان ما بزدایند، افزود: اگر شرم و حیا در جامعه‌ای از بین برود قطعا ایمان نیز در آن جامعه از بین می‌رود.

امام جمعه ابهر، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید فهمیده، عنوان کرد: در بیان شخصیت شهید فهمیده همین بس که امام راحل فرمودند: رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که نارنجک به خود می‌بندد و زیر تانک می‌رود تا جلوی دشمن را بگیرد.

وی با اشاره به نامگذاری ۸ آبان به عنوان روز دانش آموز، متذکر شد: شهید فهمیده الگویی بارز و خوب برای نوجوانان و جوانان به‌ویژه دانش آموزان ما است.

حجت‌الاسلام مرادپور، با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد ایثار و فداکاری نوجوانان کم سن و سالی بودیم که علی رغم کم بودن سن خود با رشادت و فداکاری در برابر دشمنان ایستادند، گفت: بصیرت ویژگی اصلی این نوجوانان بود و در برهه کنونی نیز وظیفه ما این است که اجازه ندهیم این جوانان و نوجوانان از الگو بیفتند.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در غزه نیز از این جوانان و نوجوانان می‌بینیم که برای سرپا ماندن فلسطین ایثارگری می‌کنند، گفت: امروز شاهد هستیم متاسفانه برخی از جوانان و حتی تحصیل کردگان سیاستشان تسلیم در برابر دشمن است که این امر نیز ناشی از بی‌بصیرتی است.

امام جمعه ابهر، با اشاره به بحث رفع تحریم‌های موشکی ادامه داد: قطع‌نامه ۲۲۳۱ که بر حسب آن سازمان ملل کشورمان را تحریم موشکی کرده بود کلا برداشته شد و این یک موضوع مهم است.

وی با تأکید بر اینکه باید به مسئله پیروز بودن و پیروز شدن خیلی توجه کرد، یادآور شد: حزب‌الله همواره غالب است و غلبه با آنهاست تا جایی که در حوادث غزه می‌بینیم آن کسی که شکست خورده واقعی است رژیم غاصب صهیونیستی بوده که از درون از هم پاشید و حملات آنها به غزه را آمریکا و کشورهای غربی رهبری می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرادپور با تأکید بر اینکه محور مقاومت هیمنه اسرائیل را در جهان شکسته است، اظهار کرد: همه باید این پیروزی‌ها را ببینیم چون هر جا دشمن به ما و محور مقاومت فشار وارد کرده پیروز ما بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در جنگ جهانی دوم موضوعی به نام هولوکاست راه انداختند که هر کس از این موضوع در اروپا بگوید و بنویسد از بسیاری از چیزها محروم می‌شود، بیان کرد: امروز شاهد این هستیم که مقام معظم رهبری با قاطعیت در برابر اسرائیل ایستاده و تأکید می‌کنند آنها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید که این موضوع باعث عصبانیت اسرائیلی‌ها شده است.

امام جمعه ابهر با تأکید بر اینکه اسراییل خودش از بین خواهد رفت و اینها مانند صدر اسلام خودشان خانه‌های خود را تخریب خواهند کرد و پا به فرار خواهند گذاشت، گفت: این موضوع از وعده‌های الهی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha